• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele iferror

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter7899

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2015
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een vraag over een dubbele iferror-functie, zie het bijgevoegde bestand. Kolom A geeft de output weer zoals ik die vanuit een computerprogramma krijg. Ik wil graag voor cel A1 en cel A4 de laatste paar tekens verwijderen, aan de hand van tekst die in deze cellen staan:
- Cel A1: verwijder de laatste 3 tekens :):7)
- Cel A4: verwijder de laatste 6 tekens :):0::2)

Dus bovenstaand moet verdwijnen terwijl de andere output (A2 en A3) hetzelfde moet blijven. Daartoe heb ik een iferror-functie gebruikt, met een ingebouwde replace-functie. In kolom B is het gelukt om van cel A1 het laatste deel te laten verdwijnen terwijl de rest onaangetast blijft en in kolom C is het gelukt om van cel A4 het laatste deel te laten verdwijnen terwijl de rest onaangetast blijft. Een combinatie van beide formules (in kolom D) is echter nog niet gelukt, zouden jullie daarbij kunnen helpen?

Alvast dank voor de hulp!

Groet, Wouter
 

Bijlagen

  • Double_IFERROR.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 33
hallo Wouter, bedoel je zo iets?
zie grijze cellen.
 

Bijlagen

  • Double_IFERROR 2.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 25
Hoi Sylvester,

Bedankt voor deze oplossing, maar het is niet wat ik zoek. De output die ik stuurde in de bijlage is slecht een klein deel van alles, en er is ook output bij waarbij het laatste deel niet gewist moet worden maar er wel 2x of vaker "::" in de output staat. Ik zoek dus iets dat specifiek zoekt naar de stukken tekst ("KSSscore" en "gridMChoice2JQM4"). Zeg maar een combinatie van de formules in kolom A en kolom B. Ik hoop dat dat ook mogelijk is!

Groet, Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan