dubbele mail aliassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

amelk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Berichten
51
Mijn provider is Planet. Daar heb ik 1 mailbox met twee aliassen b.v."Test" en "Probeer" en ik werk met outlook XP

Als ik deze twee accounts in outlook heb ingevoerd, komen de mailtjes die naar een van die aliassen b.v. "Probeer" zijn gestuurd dubbel binnen terwijl op Planet zelf die mailtjes gestuurd naar "Probeer"er maar 1 keer in staan. Dus bij het binnenhalen van mijn provider via outlook (pop3) worden het twee maitjes ipv 1.
Zijn er meer mensen die dit probleem kennen en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

(nu is nl een van de emailadressen alleen via webmail op internet zelf te gebruiken en niet via Outlook.
Helpdesk Planet geeft aan dat het misschien iets met synchroniseren Windos te maken kan hebben)
 
Wellicht kun je dit in outlook instellen bij identiteit.
Staat aan de rechterzijde in het openingsscherm.
 
identiteit?

Geen idee waar identiteit staat. Vanuit welk scherm staat het rechts?
 
Als je Outlook Express aanklikt dan kom je op het hoofscherm,en dan staat het rechts boven tip of the day.
 
Geen express

Ik werk met outlook XP geen expres.
Daarom ook geen tip van de dag.
 
Laatst bewerkt:
Als je van die ene mailbox twee maakt en de aliassen achterwege laat ?

Kun je bij de ene mailbox met de twee aliassen ook de volgorde aangeven met "omhoog/omlaag" ?
In deze volgorde zou dan apart de post binnen moeten komen !?
 
mailbxen verbruikt

De mailboxen zijn al in gebruik voor andere doeleinden.
Maar ben ik echt de enige die met aliassen werkt en er last van heeft
 
Niemand dit probleem?

Ben ik echt de enige met die probleem?
 
Niet de enige...

Nee hoor, ik heb het probleem ook.
Zie dit topic alleen nu pas!

Ik heb onder 1 account 2 aliassen.
Dit wil ik graag in Outlook instellen omdat je dan ook vanuit deze aliassen mail kunt verzenden.
Daarom heb ik 3 accounts ingebracht feitelijk dezelfde alleen een ander e-mailadres.
Maar nu komt mail gestuurd aan 1 van die aliassen 3x binnen. Dat wil ik niet!

Amelk, is het bij jou inmiddels opgelost?
Of anderen, enig idee?

John
 
geen oplossing

Ik ben ermee gestopt en gedacht. Ik gebruik dat emailadres alleen om internet.
Ondertussen een eigen domein e.d. dus voor mijn geen probleem meer maar het is NIET opgelost.
succes
 
Re: Niet de enige...

Geplaatst door FataMorgana
Nee hoor, ik heb het probleem ook.

Daarom heb ik 3 accounts ingebracht feitelijk dezelfde alleen een ander e-mailadres.
Maar nu komt mail gestuurd aan 1 van die aliassen 3x binnen. Dat wil ik niet!

Amelk, is het bij jou inmiddels opgelost?
Of anderen, enig idee?

John

Thunderbird(anderen mogelijk ook, weet ik niet) hebben de mogelijkheid em extra identiteiten per account op te geven.

Op deze manier is het mogelijk om je mail enkel voor het echte account op te halen, en in het pulldownmenu voor afzender in de composer een extra account te hebben staan voor je spamaccount etc.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens wat functies bij het volgende:
kies opties in een menu extra.
Klik dan op emailinstellingen en dan op verzenden/ontvangen
Misschien kun je hier bereiken wat je exact wilt...
 
Geplaatst door Japsur
Probeer eens wat functies bij het volgende:
kies opties in een menu extra.
Klik dan op emailinstellingen en dan op verzenden/ontvangen
Misschien kun je hier bereiken wat je exact wilt...

Tja, soms moet je verder zoeken dan de eigenwijs korte neus lang is...:rolleyes:
Hierin vond ik exact de oplossing: je kan van elk account gewenst uit/aan-vinken of je er mail van wilt ontvangen/verzenden.
Van de aliassen dus UIT die ontvangst: opgelost!
(Had het gisteren uiteindelijk zelf al gevonden en zie nu de reactie hier!)

Japsur, toch bedankt. Ik zal voortaan eerst beter zoeken voor ik een vraag stel! :eek:
 
Ach ja, maakt nie uit, mensen die met hetzelfde probleem zitten en niet reageren evt. leren hier ook weer van!! Maar natuurlijk is het qua leerproces het beste om het zelf uit te zoeken, tja en soms vindt je het niet en dan stel je een vraag: niets mis mee hoor!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan