• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSS93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2020
Berichten
2
Kan iemand mij helpen?

Ik ben bezig met een excelbestand van ongeveer 12000 regels. Al deze regels bevatten 1 kolom met unieke waarden (e-mail adressen)

Dat ziet er ongeveer zo uit:


XXX XXX XXX XXX leeg leeg leeg leeg XXX Dubbel
leeg leeg leeg leeg XXX XXX XXX XXX leeg Dubbel

Het idee is dat de dubbele waarden elkaar overschrijden, en de overige kolommen elkaar opvullen, zodat het 1 rij wordt.

Dit is niet voor iedere rij van toepassing, alleen voor de rijen die hetzelfde e-mailadres hebben.


Weet iemand hier een handige exceltruc voor?

Ik hoor het graagvoorbeeld excel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Plaats even een voorbeeldbestandje met de situatie daarin uitgelegd.
 
Welkom.

Voortaan graag een Excel-bestand en geen plaatje, daarmee kunnen we niet zoveel.
Voor deze keer heb ik het even overgenomen, omdat het vrij simpel was en omdat je nieuw bent hier.

In bijlage 2 opties: één exclusief voor Excel 365, en eentje die in de overige Excel-versies werkt.
Toepassen op 12.000 regels kan wel vertragend werken...
 

Bijlagen

  • vb_TSS93 (AC).xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Hoi Alexcel,

Bedankt voor je bericht. Ik zal volgende keer een voorbeeldbestand invoegen, excuus.


Ik snap het principe hoe de formule werkt, ik heb alleen wat moeite met het invullen.

De eerste waarde zijn de emailadressen en de 2e waarde de overige informatie? (dus het hele bereik selecteren?)

Als volgt:

1. Nieuwe cel selecteren
2. volgende formule invullen: =ALS.FOUT(INDEX(F$2:F$8;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(F$2:F$8;$T$3:T3;0));0));"")
3. F$2:F$8 aanpassen voor V(cel email)2:V12000
4. Dit ook in het volgende gebied aanpassen
5. Crtl Shift Enter

Als ik het goed begrijp?
 
Als jouw e-mailadressen in V2:V12000 staan dan moet je overal waar F staat V invullen, en waar T staat de kolom waarin je de formule hebt. De 3 in T3 is de regel boven het eerste unieke e-mailadres. Je zoekt dus:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(V$2:V$12000;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(V$2:V$12000;$T$3:T3;0));0));"")
Inderdaad afsluiten met Ctrl+Shift+Enter (matrixfunctie).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan