DVD ook te beveiligen net als CD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Hoi, iets moeilijks hier : een vraag over DVD schijven. Hoe weet ik zeker dat een schijf is afgesloten en hoe doe je dat ? Waarom vraag ik dit :

Betreft DVD+RW data 4speed en 16 speed schijven .....

Heb met Nero een aantal schijven gebrand, sommige kunnen echter OPNIEUW beschreven worden ( sommige alleen met een truc : door eerst NIET een file in een map weer te geven ( optie : 'toevoegen' ). Vervolgens kan daarna een file echt worden toegevoegd. Eerst meldt NERO kan schijf niet branden ( en zo hoort het ) en vervolgens dat het wel kan ! :eek:

Dan waren er nog een paar die NIET meer beschreven konden worden ..... wat ook de bedoeling was :)

Echter ALLE schijven zijn exact opdezelfde manier voorbereid ( opties etc. ) en exact hetzelfde !

Is het uberhaupt mogelijk om een RW DVD af te sluiten ? Of kan dat helemaal niet :confused: ??????????????

Kan dit probleem misschien van doen hebben met malfunctie netframework ( 2.0 of zo ) ?

Dank voor antwoord, Leon25
 
Hallo Geachte Lezer,

kort en krachtig : kan men met een DVD writer een DVD+RW ( indien men dat om wat voor reden dan ook wil :) ) afsluiten ? Schrijfbeveiliging inbouwen net als bij een CD ?

Dank voor Antwoord :) , Leon25 :cool:
 
waarom zou je dat doen.
Juist het voordeel van een RW is dat deze herschrijfbaar is.
Als je niet wilt dat de dvd herschrijfbaar is,pak je toch een gewane +R
 
"kort en krachtig : kan men met een DVD writer een DVD+RW ( indien men dat om wat voor reden dan ook wil ) afsluiten"

Kort en krachtig: nee (kon met een cdrw ook niet trouwens)
 
reactie / uitleg

waarom zou je dat doen.
Juist het voordeel van een RW is dat deze herschrijfbaar is.
Als je niet wilt dat de dvd herschrijfbaar is,pak je toch een gewane +R

Ja, ok, Palomino : waar het om gaat is dat NERO sugereert te kunnen sluiten. Als je later deze DVD opnieuw in de writer plaatst dan ook zegt NERO eerst dat de schijf niet meer geschikt zou zijn om te schrijven, maar doet het dan soms wel en soms niet. Ik wilde eens zeker weten waarom en hoe. Vandaar.

Allebei bedankt :) voor antwoord in ieder geval :) Leon25 :cool:

Zie het hele verhaal hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=310061 ik ben daar gestopt omdat er geen reacties waren. Men zal gedacht hebben : zouieniet weten dat een DVD+RW een herschrijbare schijf is ..... :confused:
 
Zie het hele verhaal hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=310061 ik ben daar gestopt omdat er geen reacties waren. Men zal gedacht hebben : zouieniet weten dat een DVD+RW een herschrijbare schijf is ..... :confused:
Ik heb je twee topic's samengevoegd. Het is niet de bedoeling/toegestaan om meerdere topic´s over hetzelfde probleem aan te maken.(crossposten) Er moet maar net iemand online zijn, die jou met je vraag kan helpen. Heb na een dag of twee geen reactie gehad, dan laat je een berichtje in je topic achter, zodat deze weer onder de aandacht komt.
 
reactie : 2

Hoi ! en bedankt voor reacties toch :) . Na mijn onduidelijke vraag had ik het niet meer verwacht.

Lex, Crasg : OK zal er nog meer op letten. Ik meende al zelf een topic deleted te hebben, maar dat doen jullie dus alleen.

James007 : Bedoel je BIJschrijven of OVERschrijven ? BIJschrijven ..... :p

Leon25 :cool:

Voor geinteresseerden, ( wel geen 100 % garantie dat dit klopt ) : ik had vermoeden dat microsoft netframework 2.0 MOGELIJK zaken naar zich toetrekt, dus een backup opgezocht waarin NERO al geinstalleerd was samen met bovengenoemd prgr ..... NERO is nu ( tot nu dan dus ..... ) VOLKOMEN normaal bezig.
 
James007 : Bedoel je BIJschrijven of OVERschrijven ? BIJschrijven ..... :p

Leon25 :cool:

Sorry : dit moet hier uiteraard zijn : OVERschrijven !
 
En je bent zeker dat je in Nero de optie "CD/DVD sluiten" hebt genomen. Ik gebruik al lang geen Nero meer maar die optie staat bij DATA CD's en DVD's denk ik niet standaard aangeduid.
 
reactie

aantal kopieen X
data op schijf verifieren JA
maak later toevoegen bestanden mogelijk ( multisessieschijf ) NEEN

Als dan later deze schijf opnieuw onder NERO in dvd drive is : NERO toont NIET meer de inhoud ervan .....

Indien laatste vraag ipv NEEN met JA beantwoord : toont WEL inhoud

VOOR de wijziging ( terugzetten een v d beschreven backups ) : welles nietes ..... nu niet meer ! :) :)

Gr. Leon ( leon25 )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan