dvdrom problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geurk

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Berichten
10
hoi

ik heb nu een andere case en heb alles overgebouwd nu heb ik niks veranderd en hij vind alles behalve mij 2 cdroms vind hij niet ik heb een moederbord reset gedaan in mijn bios alles goed gezet maar nope hij vind ze niet wat doe ik mis???
ik heb wel gezien als ik alles heb overgebouwd dat hij opstarte en in mijn bios kwam en de tijd was op het jaar 01/01/2002 maar de fichen en de rest is ok... kan iemand helpen????

Grtzz
 
Wss bios reset die datum terug zette

Kan je de drives openen?.

Mss is de FLAT cable stuk getrokken met het te demonteren. Kan je daar een andere proberen?
 
Lange Pier zei:
Je zou deze eens kunnen proberen.

thx maar het lukt niet ik duw er op en dan vraagt hij restarten doe ik maar ik zie ze nog niets staan en wat ik raar vind ik krijg mijn dvdroms wel open als ik op de open toets duw.
en in mijn bios zie ik ze ook ni staan mijn 2 dvdroms er staat
IDE Hard drive ( EXCELSTOR TECHNOLOGIE)
Diabled
IC35L120AVV207.1
 
Probeer eens, via je manual van het moederbord, de bios eerst alle devices te laten detecteren, indien ze niet in de bios worden weergegeven, zitten de kabels niet goed, verkeerd om, b.v., zijn de master/slave jumpers i.c.m. de plaats op de kabel niet goed.
 
Lange Pier zei:
Probeer eens, via je manual van het moederbord, de bios eerst alle devices te laten detecteren, indien ze niet in de bios worden weergegeven, zitten de kabels niet goed, verkeerd om, b.v., zijn de master/slave jumpers i.c.m. de plaats op de kabel niet goed.

oeps hoe doe je dat??
 
Lange Pier zei:
Door in de manual te kijken.:rolleyes: loop gewoon alles eens na in de bios, weet je er gelijk er meer van.

zou het gewoon mijn aansluiting ni zijn kijk...
ik heb mijn flatkabel van mijn moederbord direct op mijn 2 HD schijven en een flatkabel van op het moederbord direct op mij 2 dvdroms,maar moet het ni zijn van flatk. van moederbord naar master HD en naar Master dvdrom???
 
Lange deel van de kabel, stekker op moederbord, middelste stekker op slave, dus de jumper op slave, aan het eind, de stekker op de master, jumper op master.
En maakt ipp niet uit war er aan hangt, maar normaal, 1e hdd op master en ide0, cdrom\dvdlezer als slave, ide1, dvdbrander als master, harde schijf als slave.
 
Lange Pier zei:
Lange deel van de kabel, stekker op moederbord, middelste stekker op slave, dus de jumper op slave, aan het eind, de stekker op de master, jumper op master.
En maakt ipp niet uit war er aan hangt, maar normaal, 1e hdd op master en ide0, cdrom\dvdlezer als slave, ide1, dvdbrander als master, harde schijf als slave.

maar het moet niet hd en dan dvdrom zijn?
 
Lange Pier zei:
:confused: wat staat er dan?:shocked:


alles staat goed ik heb nog eens gekeken en alles ok maar hij staat niet in mijn bios,wat kan dat zijn??
 
geurk zei:
alles staat goed ik heb nog eens gekeken en alles ok maar hij staat niet in mijn bios,wat kan dat zijn??

Heeft je bios de mogelijkheid om de devices automatisch te laten detecteren?
En zitten de jumpers echt wel op de goede plaats?
 
Lange Pier zei:
Heeft je bios de mogelijkheid om de devices automatisch te laten detecteren?
En zitten de jumpers echt wel op de goede plaats?

nee dit heeft hij niet en de jumpers zitten goed,en dit komt mij opstarten op mijn scherm
IDE primary master
IDE primary slave
IDE sec. master none
IDE sec. slave none
 
Zet ze in de bios allemaal op auto in de bios features setup, vervang ook eens de kabel voor die andere, en hang ze eens aan de ide0 poort, de primery dus, alleen om te proberen.
 
Lange Pier zei:
Zet ze in de bios allemaal op auto in de bios features setup, vervang ook eens de kabel voor die andere, en hang ze eens aan de ide0 poort, de primery dus, alleen om te proberen.

heb ik gedaan en alles staat op auto

en als ik kabel verander zegt hij van boot vie diskette:confused:

heb je msn pier zou effe gemakelijker gaan??
 
Laatst bewerkt:
Ging alleen erom of de bios nu wel die drives zou zien, dat booten komt daarna pas en is niet relevant.

Indien de drives wel gezien worden, en de harde schijven hangen aan de andere kabel, en die worden niet gezien, nieuwe kabel gebruiken/kopen.
 
Lange Pier zei:
Ging alleen erom of de bios nu wel die drives zou zien, dat booten komt daarna pas en is niet relevant.

Indien de drives wel gezien worden, en de harde schijven hangen aan de andere kabel, en die worden niet gezien, nieuwe kabel gebruiken/kopen.


ha ok maar ik had er al een andere ingestoken maar was ook 1tje dat ik hier liggen had:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan