• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische data validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander1988

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Berichten
6
Beste forummers,

Ik ben nieuw en zal mij even kort voorstellen: ik ben Alexander en ik werk als hotelmanager. Dus ook snachts! vandaar deze email op dit onmenselijke uur.

Mijn probleem is het volgende. Ik heb een spreadsheet ontwikkeld waarmee ik een bepaalde omzet kan berekenen. We hebben verschillende kamers in ons hotel, die gelinkt zijn aan zogenaamde codes, 7 in totaal. Deze 7 codes heb ik in een dropdownlist gezet. Ik wil graag, dat wanneer ik een bepaalde code selecteer in cel A, de waarde van cel B automatisch ingevuld wordt. Hieronder een screendump ter verduidelijking:

probleem1.jpg

Bij de codes GPRM, PROGP, ADYGP moet de waarde 90 zijn. Bij GPCL 120 en bij GPFS, HCFS en MSFSG 130. Deze heb ik op het moment handmatig ingevuld, alsmede de waarde in euro die in de kolom daarnaast staat.

Ik heb deze 3 waardes 90-120-130 ook als 3 waardes onder elkaar staan en een Range met naam gegeven.

Maar nu loop ik vast. Ik weet niet hoe ik deze formule moet maken..

Ik zoek veel en vaak dingen op fora en kom ook vaak tot een goede oplossing. Maar dit gaat me even boven de pet, ik heb hier dan ook geen ervaring mee. Ik heb wel wat voorbeelden gevonden maar een formule formuleren in het Engels lukt me niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!! :)

Groeten,
Alexander
 
Laatst bewerkt:
Hi Alexander,

Hierbij een opzetje met vertikaal zoeken.

Suc6,

Joske
 

Bijlagen

  • validatie 11012014.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 47
en anders met een formule (maar die is minder flexibel)

Code: