• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische kalender opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Berichten
108
Hallo,

Ik heb een kalender gemaakt voor mijn team waarin ik het aantal dagen dat ze op economische werkloosheid gezet worden kan registreren. Alleen zou ik nu graag willen dat die gegevens niet verloren gaan. Maw, ik vul juli in en volgende maand wil ik hetzelfde doen, alleen als ik augustus selecteer en daarna terug ga naar Juli is alles gewist... Hoe kan ik nu op een makkelijke manier ervoor zorgen dat ik juli niet kwijt ben?

Bijgevoegd vinden jullie mijn werkje tot nu toe

Thx Glenn
 

Bijlagen

  • EW file team test.xlsm
    33,1 KB · Weergaven: 35
Alles wordt gedaan op hetzelfde werkblad.
Dus makkelijk zal dat niet gaan.
 
Hoi Edmoor,

Ik sta open voor suggesties. Wat zou volgens jou het beste werken? Ik heb zelf al aan het denken geweest om via een macro en knop te werken, zodat alles elke maand gesaved kan worden op een andere sheet... Alleen stel ik me dan de vraag of dat bestand niet enorm groot gaat worden? (eventueel 12 extra bladen)
Indien ik de teams zou opsplitsen, en dan elke maand opslaan op een nieuwe sheet onder elkaar? Alleen hoe weet je dan voor welke maand het is?
 
Maak een document per jaar met per document 12 werkbladen.
Eentje per maand dus.
De code hoeft dan alleen maar de wisselen naar het tabblad van de gekozen maand in A1.
Dat kan ook in de Workbook_Open zodat je bij het openen van het document altijd op het tabblad van de huidige maand terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
Zou je een vb kunnen bijvoegen van hetgeen je bedoelt? (één maand is voldoende dan zorg ik wel voor de andere)

bedankt!
 
Hoi Edmoor,

Dit zou idd kunnen werken.
Klein vraagje, wat voor nut hebben de dropdowns in maand tabbladen? Indien je in je Calender tabblad je maand en jaar selecteert, springt die automatisch naar de betreffende maand, waarom daar dan nog eens een dropdown?
 
Ik denk dat de gegevens alsnog verloren gaan want de maand past binnen de tabbladen nog steeds aan naar de volgende keuze.
 
Klein vraagje, wat voor nut hebben de dropdowns in maand tabbladen? Indien je in je Calender tabblad je maand en jaar selecteert, springt die automatisch naar de betreffende maand, waarom daar dan nog eens een dropdown?
Is op zich niet nodig inderdaad, maar ik heb aan de indeling van het blad verder niets veranderd.
Dat mag je zelf doen.
 
De gegevens blijven wel in de respectievelijke maand staan hoor. Alleen als je bv in april de gegevens ebt ingevuld en je wil daar naar de volgende maand klikken, dan verandert de maand april ook naar de maand mei. (alhoewel je eerst naar het tabblad mei zal gaan). Dus dat werkt wel. Alleen, wil ik het zo maken dat je enkel kan klikken naar een andere maand vanaf de calender tab.
 
Kleine worksheet change event doet de truc
 

Bijlagen

  • EW file team test 2020.xlsm
    124,9 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan