• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e-mail adressen uit excel gebruiken voor seperate mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobler

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
1
Hoi wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik het mogelijk kan maken een e-mail te sturen naar e-mailadressen die in een excel bestand staan. En zo dat de mensen allemaal een seperaat mailtje krijgen en geen andere cc-ers kunnen zien. Ik ben al even bezig maar zie overal codes en termen staan die mij helaas (nog) niets zeggen.

De mail adressen staan in kolom C van c3 tot c17.
 
Hoi,

Volgens mij kan dat helemaal niet.
Importeer de gegevens - zoveel zijn het er tenslotte niet - in Outlook.
Daarmee kan wél wat je wilt, want daar is dat programma onder andere voor. En Excel niet.
 
Volgens mij kan dat helemaal niet.

Ik ben het met Vanveelen eens dat je een programma moet gebruiken waar het voor is. Maar dat het niet kan geloof ik niet helemaal, al snap ik er zelf de helft niet van.

Want kijk eens op de blog van heer Yogesh Gupta
Send Email with VBA
Hierin is de volgend regel opgenomen
'Set email id here, it may be a range in case you have email id on your worksheet

Conclusie, er zijn dus mogelijkheden.

Groet,
Pieter
 
Hoe ziet jouw macro code eruit ? stuur je via " sendmail " of via outlook ? als je via dat laatste de mails verzend is er een mogenlijkhied ze in BCC te sturen
Code:
With OutMail
            .To =  "" 'SendToStr    
            .CC = ""
            .BCC = "Hier de range of definitie"
            .Subject = ""
            .Body = " "
            .Attachments.Add Dest.FullName
            'You can add other files also like this
            '.Attachments.Add ("C:\test.txt")
            .Send   'or use .Display
        End With

In jpg is mijn excel mailprogje
 

Bijlagen

  • mail in BCC.jpg
    mail in BCC.jpg
    68 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:
ben je er al uit, het is al een oud bericht. het is heel simpel: je kunt een bericht maken in Word, ga dan naar verzendlijsten, zoek je adressenlijst (excel of access), ga dan naar voltooien en samenvoegen (rechtsboven) en kies "email verzenden".
De rest is appeltje eitje, gewoon doen wat de schermpjes zeggen. Je bericht wordt dan verzonden via Outlook. Tip: maak je bericht niet te zwaar, het duurt anders heel lang.
 
peggyanne , welkom op het forum , (topis starter) TS vroeg
e-mail adressen uit excel gebruiken voor seperate mail
het is perfect mogenlijk zowel in excel als in word mails te versturen .
De volgende tip kan ook zijn hou het bij max 30 adressen eens boven de 50 aanziet je provider het als SPAM .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan