• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een goede beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
262
wie kan mij vertellen hoe ik mijn excel document het beste kan beveiligen,
tegen kopieeren veranderen van stuctuur enz .
mijn sheets zijn nu beveiligd met een wachtwoord in het vbaproject en werkblad is gedeeldelijk beveiligd met wachtwoord,
zijn er nog andere optie`s dan sta ik er voor open.
het lint heb ik ook verborgen met wachtwoord dat werkt bij mij thuis prima,
maar op het werk zijn bij alle sheets het lint weg en dat werkt dan weer niet pretig dit wil ik dan er ook uit halen.

ik kan helaas geen bestandje mee sturen van wat ik nu heb gemaakt .
in verband met het werk ( dit willen ze niet van daar )
 
Laatst bewerkt:
Een goede struktuur is de beste beveiliging.
 
ik kan helaas geen bestand je mee sturen hoe het nu er uit ziet in verband met het werk ( dit willen ze niet van daar )
Onbegrijpelijke zin.
 
ik zal het even anders uitleggen.

op het werk gebruiken we een excel bestandje daar zitten diverse macro`s / vba formules in en bestaat uit 6 pagina`s.
nu ben ik er achter gekomen dat er een colega is die dit bestand uit elkaar wil halen om het te kunnen,
kopieeeren van diverse macro`s / vba formules en om er achter te komen hoe alles is opgebouwd om het in zijn steil en gebruik een nieuw te maken.

in het bestand dat nu al 3 jaar perfect werkt en veel informatie bevat zijn dus de volgende punten beveiligt.
1) visual basic de eigenschappen van VBA project.
2) blad beveiligen is ook gebeurd.
3) het lint heb ik ook verborgen met wachtwoord, alleen is het lint dan ook bij andere documenten die daarna geopent worden weg,
dit ga ik weer verwijderen want dat is niet pretig werken zo.

zijn punt 1 en 2 voldoende.
en is er voor punt 3 een ander optie en zo ja welke.
 
Gebruik de gewone beveiliging van Excel (wachtwoorden).
En wie slim genoeg is, of wat zoekt op Google, zal wellicht een methode vinden om alles alsnog te kraken.

Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wat het probleem is als iemand iets wil leren van de code die overal achter zit, en dit eventueel voor eigen bestanden wil gebruiken.

Als je bang bent dat kennis die je van anderen krijgt ook doorgegeven wordt, dan lijkt het me niet echt fair dat je zelf bij anderen om gratis hulp komt vragen omdat je het zelf niet weet.

Dus kort gezegd: Een goede beveiliging voor Excel bestaat er niet, en de gewone beveiliging van Excel moet voldoende zijn om onvrijwillige handelingen van collega's te verhinderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan