Een homepage met 2 linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.682
Op een hosting die ik nog heb wil ik 1 homepage zetten met daar in een mooie achtergrond met 2 teksten, met daarin 2 linken die weer verwijzen naar 2 website. Je kan dus kiezen uit 2 websites.

Ik heb nu wel een html gemaakt, maar ondanks de "center" staat het niet in het midden en ik weet ook niet helemaal hoe ik er een achtergrond in kan maken.

Of dat de achtergrond een kleur heeft, dat mag ook. Die staat er wel in, maar werkt niet.
Het gekke is dat ik de code ook in een van mijn website heb gezet (op een pagina) en als je dan kijkt hoe het eruit ziet, dan is dat anders dan via de browser. Kijk hier: http://steunpunt-almere.nl/maak-uw-keuze/
En zie de screenshot hoe je het in de browser ziet als je onderstaande html zou openen in een browser. 24 Indy.jpg

Wat ik nu heb is:

HTML:
<div id="container">
<table>
<tbody>
<tr>
<td style="text-align: center; vertical-align: middle; height: 200px;"><a href="http://www.praktijk-havayah.nl" target="_blank"><span style="font-size: 35pt; font-weight: bold;">Praktijk Havayah</span></a><br><span style="font-size: 16pt;">Spirituele praktijk voor healing, reading, wandelcoach, huisreiniging en Spirit Art</span></td>
</tr>
<tr>
<td style="height: 2px; background-color: #a68c35; font-size: 6pt;"></td>
</tr>
<tr>
<td style="text-align: center; vertical-align: middle; height: 200px;"><a href="http://pchulp-almere.nl" target="_blank"><span style="font-size: 35pt; font-weight: bold;">PC Hulp Almere</span></a><br><span style="font-size: 16pt;">PC hulp voor particulieren</span></td>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>

Hoe krijg ik dit nu zoals ik het hebben wil, dus in het midden van het beeld in de browser en met een mooie (of gekleurde) achtergrond.
Wat doe ik verkeerd, aangezien het center gedeelte er dus wel instaat.
 
Laatst bewerkt:
div en table oke div en table moeten een postion hebben om de tekst en andere ongein op juiste vlakke te krijgen
tip tijd om iets nieuws te leren css
daar kun je div alle maten en postions door geven
dit kan ook met table plaatjes noe maar op dat je gewoone html pagina over zichtelijk blijft en schoon
kijk eens op youtube naar html/css
 
Bedankt voor je antwoord, maar ik heb daar dus niet zoveel aan.

Het gaat om 1 homepage en verder niets. Als wat ik nu gemaakt heb helemaal niet goed zou zijn, okee...................maar het werkt, alleen niet zoals ik dat wil.

Ik vraag mij af waarom het niet in het midden staat omdat ik wel "center" gebruik en hoe zet ik er een achtergrond of achtergrondkleur in. Plus, de kleur die in de code staat, werkt niet.
Wel op de pagina die ik aangaf op de website. Maar waarom niet in de browser?

ps. Ciske, je streep in je handtekening, geeft een verkeerde link Je link naar chat.hepmij.nl en dat gaat niet werken ;)
 
Laatst bewerkt:
div

div kun je helemaal bewerken ook zonder css op maakt ziet als volgt uit
PHP:
<div class="background" style="position: relative; width: 728px; height: 200px;"> <!--This is the containing div position: relative to flow in sequence with the rest of the page-->
<div style="position: absolute; top: 70px; left: 255px; width: 240px; background-color: azure;">

hier bij kom ook nog eens als je tekst wil aan passen kun je dit weer doen door
http://www.handleidinghtml.nl/css/css-oud/position.htm
hoop dat je er wat aan hebt
 
Dat is mooi dat dit kan. Zou je mij hiermee willen helpen?

In principe wil ik dan 2 afbeeldingen met tekst waar je uit kan kiezen.

Ik leer graag.
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem hoor. Het hoeft niet gisteren ;)

Laat maar weten wanneer je mij hiermee kan helpen.
 
Dat heb ik al gedaan ;) Heb de code in html op mijn bureaublad gezet.
maar dan zit ik nog met de plaatjes en zo, geen idee hoe dat moet. Het heeft absoluut geen haast.
 
ik ga nu de deur uit heb half 2 afspraak dus verwacht rond 3 uur weer terug te zijn
 
Ciske, had je nog tijd? Ik vanmiddag niet, heb werk te doen.

Of als iemand anders mij hiermee kan helpen, graag!!
 
morgen heb ik tijd van de wereld om je er mee te helpen ap me maar wanneer je tijd heb
 
Hallo Ciske, ik doe niet aan ap dus graag via het forum hulp?

Anderen die mij kunnen helpen zijn ook welkom hoor!! ;)
 
Dat begrijp ik nu heb ik paar uurtjes vader verplichtingen dus ben rond 2100 terug
 
Dan lig ik al op bed, ben chronisch pijnpatiënt. Tussen 8 en half 9 ga ik naar mijn mandje.
Veel plezier met de kids!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan