• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een lijn na iedere 4 weken in de kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch iets wat jezelf gemaakt hebt en dus best zelf kan controleren of de aanpassingen voldoen?
Maar voor mij blijft het een hobby die ik enkel op de forums waar ik actief ben kan uit oefenen. Zal proberen om deze voormiddag het even na te zien.
 
Laatst bewerkt:
Zo gaat dat met een macro:

- alle feestdagen geel gemarkeerd
- alle 4-weekblokken rood belijnd
- alle weekenddagen geen mogelijkheid tot invoer (voorkomt foute invoer)
- alle werkdagen een validatielijst met uitsluitend geldige keuzen (voorkomt foute invoer)
- alle dagen die niet in een bepaalde maand vallen: niet aangeduid en ook geen invoercel (voorkomt foute invoer)
- alleen witte cellen horen te worden ingevuld, indien van toepassing.
- weeknummeraanduiding alleen als er minstens een dag van die maand in die week valt
- vaste celgegevens als vaste gegevens ingevoerd (en niet als formule)
- 4 (ipv 300) voorwaardelijke opmaakregels
- een zeer beperkt aantal simpele formules.
 

Bijlagen

  • 0_Kalender snb.xlsx
    89,8 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Het probleem is toch moeilijker dan ik in gedachten had. Roel had het er al over in #12
Telkens er een jaar is met 53 weken moet de rode lijn een kolom verschuiven tot er weer een jaar geselecteerd wordt met 53 weken
Dus jaar 2015 telde 53 weken en deze wordt de eerste week van de 4 weken. De lijn komt dus na week 3 vanaf jaar 2016
In het jaar 2020 hebben weer een jaar van 53 weken dan zou in jaar 2021 de lijn moeten gezet worden na week 2
Volgende keer is het jaar 2026 er ene van 53 weken dan zou vanaf 2027 de lijn moeten na week 1 tot en met volgend jaar met 53 weken.
Helaas heb ik nog geen formule gevonden die dit kan oplossen.
Deze doet het volgens mij alvast tot en met het jaar 2020
 

Bijlagen

  • Kopie van LaatsteKalendernmbs-1.xlsx
    211,4 KB · Weergaven: 28
Ik vind het héél bijzonder dat een periodegrens door de jaren heen kan verschuiven... De zakelijke stelregel met periodes van 4 weken is dat je 1x in de 4 jaar een 5 weekse periode hebt. Anders wordt het wel erg lastig om analyses over periodes te maken.
 
is nu zo en daar moeten ik mij aan houden. Kan er zelf niks aan veranderen 4 weken is 4 weken en geen 5 ooit eens
 
@snb
is Geen enkele vertering in post 22 spreek je van een macro waar is die???
ten 2de je bouwt de kalender volledig met de hand op wat Totaal de bedoeling niet is.
Het is de bedoeling zoals in mijn voorbeeld. Dus alles moet automatisch gaan.
Wat iets beter is die filter en dan nog gaat veel sneller om de code in te geven dan zoveel x die cellen te moeten voorzien van de filter
en dit ieder jaar opnieuw
 
Laatst bewerkt:
Ik moet je teleurstellen: ik heb niets met de hand ingevoerd, daar ben ik veel te lui voor.
Een macro van 72 regels heeft dat allemaal voor mij gedaan.
En gaat dat ook in de komende jaren doen, iedere keer dat dit bestand in een nieuw jaar wordt geopend.
Vanwege je sympathieke stijl van optreden heb ik alleen het resultaat van de macro geplaatst, niet de macro zelf.
Als je werkgever geïnteresseerd is in zo'n geautomatiseerde oplossing kan er kontakt met mij worden opgenomen.
Ik begin wel steeds meer begrip te krijgen voor de kritiek op de NMBS.
 
Laatst bewerkt:
met de oplossing ben ik niets
Wel met het volledige bestand
en heb uw oplossing nog even bekken en deze is niet correct. In 2017 kan week 52 niet de laatste week zijn van het laatste blok van 4 weken maar wel 51
waarom dan de moeite gestoken in het maken van een een marcro als je deze niet wilt geven
 
Laatst bewerkt:
Je hebt blijkbaar de op een na laatste zin van mijn bericht niet gelezen/begrepen.
 
De werk gever heeft er niks mee te maken ik enkel en een paar collega's
en uw lijnen liggen ook niet correct.
Lees de posts nog eens goed door de uitleg staat er duidelijk in.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan