Een nieuwe PC: maar zoveel keus...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Hallo,

Mijn huidige PC wordt over een paar maanden 5 jaar en begint de laatste weken wat kuren te vertonen. Ik zit er aan te denken om een nieuw systeem te nemen. Mijn huidige monitor (Samsung 206BW) is nog prima, dus eigenlijk gewoon een nieuwe ' kast.'

Het probleem is dat er tegenwoordig, zo lijkt het, erg veel keus is en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb op sites van o.a. Dimension, Dunnet, Dynabyte, Informatique, Paradigit. Mycom en Alternate zitten kijken...

Maar ik zie zoveel voorbij komen, dat ik het ook even niet meer weet. Het liefste een zaak in de regio Rotterdam (omdat ik daar vlakbij woon); maar goed, dat is niet het allerbelangrijkste.

Maar ik hoop dat iemand mij kan helpen, mijn wensen:
*De PC mag niet meer kosten dan 750-800 euro
*De PC moet uiteraard de komende jaartjes meegaan, dus nog wel wat uitbreidingsmogelijkheden hebben
*De PC wordt gebruikt voor het dagelijkse werk (mail, Office), fotobewerking en af en toe een spel (Call of Duty bijvoorbeeld, GTA); dus in feite een PC die wel wat kan maar zeker geen hele zware game PC
*Een harde schijf van minimaal 750GB (foto's, muziek) of meer
*Ik heb nu een bouw PC; dus samengesteld, maar ik weet niet wat handiger is...samenstellen of een merk PC...ik neig altijd naar samenstellen, maar goed.

Misschien kan iemand me op weg helpen? Dat zou ik erg waarderen, want als ik alleen al de lijst zie van processors begint het me al te duizelen, net als bij al die videokaarten...

Alvast super bedankt! :thumb:
 
Hallo,

Mijn huidige PC wordt over een paar maanden 5 jaar en begint de laatste weken wat kuren te vertonen. Ik zit er aan te denken om een nieuw systeem te nemen. Mijn huidige monitor (Samsung 206BW) is nog prima, dus eigenlijk gewoon een nieuwe ' kast.'

Het probleem is dat er tegenwoordig, zo lijkt het, erg veel keus is en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb op sites van o.a. Dimension, Dunnet, Dynabyte, Informatique, Paradigit. Mycom en Alternate zitten kijken...

Maar ik zie zoveel voorbij komen, dat ik het ook even niet meer weet. Het liefste een zaak in de regio Rotterdam (omdat ik daar vlakbij woon); maar goed, dat is niet het allerbelangrijkste.

Maar ik hoop dat iemand mij kan helpen, mijn wensen:
*De PC mag niet meer kosten dan 750-800 euro
*De PC moet uiteraard de komende jaartjes meegaan, dus nog wel wat uitbreidingsmogelijkheden hebben
*De PC wordt gebruikt voor het dagelijkse werk (mail, Office), fotobewerking en af en toe een spel (Call of Duty bijvoorbeeld, GTA); dus in feite een PC die wel wat kan maar zeker geen hele zware game PC
*Een harde schijf van minimaal 750GB (foto's, muziek) of meer
*Ik heb nu een bouw PC; dus samengesteld, maar ik weet niet wat handiger is...samenstellen of een merk PC...ik neig altijd naar samenstellen, maar goed.

Misschien kan iemand me op weg helpen? Dat zou ik erg waarderen, want als ik alleen al de lijst zie van processors begint het me al te duizelen, net als bij al die videokaarten...

Alvast super bedankt! :thumb:
Hallo,

Ik ben vrij nieuw hierzo, maar ik zal proberen iets voor je samen te stellen.
 
Dat is aardig :)

Gaat mij meer ook om een idee te krijgen; wat is voor mij gewoon 'goed' zodat ik niet straks bijvoorbeeld een PC heb staan die wel erg zwaar en goed is, maar waar ik niet alles uit haal omdat ik geen zware gamer ben. Andersom moet het wel een PC zijn die gewoon een jaar of 5 er weer tegenaan kan. Maar er is zoveel keus om het gebied van processors, videokaarten, moederboarden etc etc...

Dus enige raad is welkom :thumb:
 
Hallo

Waarom ga je niet gewoon naar een paar echte computer zaken zoals mediacenter enz enz.
En laat je daar voorlichten over prijs en inhoud, van wat je wilt.
En vraag om een offerte, dan weet je wat je wilt en krijgt.

Gr : Rinus
 
En die PC bevat niet echt meer de nieuwste processor en videokaart :)
en een Intel cpu gaat niet op een amd socket
 

marsmannetje @ het is niet onaardig bedoeld hoor :)
 
Dank voor de reacties :thumb: Systeem van BluRay ziet er interessant uit; ga ik me wat in verdiepen; is neem ik aan gewoon een prima systeempje? ;)
 
Zou net even anders doen:


Harde schijf veranderd in de Western Digital Black, is sneller.
HD4870 is eentje van Asus met een degelijke koeler, weet niet hoe die nieuwe zwarte koeler van de Sapphire is?
Moederbord veranderd in de EP45-DS3L.
Deze ondersteund geen RAID of CrossFire, mocht je dit wel willen --> EP45-DS3R.
Team Elite 4GB kitje.
GH22NS30 brandertje.
 
Ehm. Je hebt 5 jaar met je vorige pc gedaan. Das best lang.
Ik zou je daarom een Quadcore processor aanraden. Nu nog niet zoveel beter, maar op lange termijn wel.

Alleen zal je dan wel keuzes moeten maken. Bijv videokaart.
Een videokaart kan je altijd nog vervangen. Je zegt zelf dat je geen overdreven gamer bent, maar alleen op zn tijd een spel wil spelen (dat haal ik eruit in elk geval)
En met je 20 inch scherm is een HD4850 goed genoeg, is mijn inschatting.


Id 42465 Cooler Master CM 690 - Midtowermodel - A € 65,64

Id 35577 CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU € 66,90

Id 80745 Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfsta € 17,39

Id 55505 OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme € 43,38

Id 35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103 € 88,12

Id 117606 Palit Radeon HD 4850 - Grafische adapter € 137,23

Id 86850 ASUS P5QL-E - Moederbord - ATX - iP43 - € 89,42

Id 64630 Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9550 € 251,34

Totaal 759,42 bij Azerty.nl

Daar komt nog wel kosten bij voor het in elkaar zetten, maar misschien kan je dit zelf (al haal ik dit niet uit je post).

Eventueel dus de HD4870, of GTX260 (maar die laatste is een stuk duurder).

Verschil met Raoul: Goedkoopste 1 TB schijf. De samsung heeft al bewezen dat het een prima schijf is. Waarom dan nog meer uitgeven. Zoveel beter is de WD ook niet.
Het gaat jou niet om alles op alles te zetten om het snelste systeem te hebben.

Verder dus de Q9550. Een topprocessor. Over 2-3 jaar ben je denk ik blij met een quad core.
 
Het liefste laat ik 'm inderdaad in elkaar zetten (ik ben geen bouwer); en inderdaad af en toe een spelletje. Zeker niet elke dag. En ik neem aan dat de kosten voor een officiële licentie voor Vista Home Prem. er nog mij komt ;)

Thanks voor alle support tot zover; meer info is welkom. Iemand goede ervaringen met de jongens van Azerty?
 
Het liefste laat ik 'm inderdaad in elkaar zetten (ik ben geen bouwer); en inderdaad af en toe een spelletje. Zeker niet elke dag. En ik neem aan dat de kosten voor een officiële licentie voor Vista Home Prem. er nog mij komt ;)

Thanks voor alle support tot zover; meer info is welkom. Iemand goede ervaringen met de jongens van Azerty?
Met officiele vista en het in elkaar zetten kom je echt ver boven de 800 euro....

Even wat veranderen:


Id 88545 Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel € 29,40

Id 89327 Microsoft Windows Vista Home Premium w/S € 102,49

Id 7517 Azerty Montage volledig systeem 1 jaar g € 58,99

Id 90519 Gigabyte GA-EP43-S3L - Moederbord - ATX € 73,01

Id 35577 CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU € 66,90

Id 80745 Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfsta € 17,39

Id 55505 OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme € 43,38

Id 35626 Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103 € 88,12

Id 117606 Palit Radeon HD 4850 - Grafische adapter € 137,23

Totaal 616 euro.

Dan heb je nog maximaal 184 euro over voor de processor.


http://azerty.nl/8-911-56577/processor---1-x-intel-core-2-d.html
De E8400 (dual core 2x 3,0 ghz)

http://azerty.nl/8-913-91501/processor---1-x-intel-core-2-q.html
De Q8200

http://azerty.nl/8-913-14259/processor---1-x-intel-core-2-q.html
De Q6600

Het is echt een lastige keuze.
De Q9550 is de beste, maar duurste keuze. De Q9450 is bijna net zo duur of zelfs duurder. En de andere quads zijn echt slechter.
De E8400 is voor gamen best goed geschikt.
De Q6600 en Q8200 zijn de best betaalbare quad's. En niet overclockt aardig met elkaar te vergelijken.


Azerty is een van de grotere webshops van nederland en staat best aardig bekend. Ik heb er geregeld iets gekocht en zelden problemen gehad.
Een complete computer heb ik er nog nooit gekocht. Maar genoeg andere mensen wel.
 
Laatst bewerkt:
Om de keus nog wat lastiger te maken.
De nieuwe Dell serie met i7 processor voor € 749,-

http://configure2.euro.dell.com/del...l=nl&m_30=124967&oc=D01SX01&rbc=D01SX01&s=dhs

das niet eerlijk, want daar zit maar 2 gig geheugen in en geen losse videokaart.
Zet je er een HD4850 en 4 gig geheugen in dan kom je aan 1029 euro en dan heb je maar een harde schijf van 500GB.

(dit verhogen is bij dell zonde van het geld: een 1 TB schijf ipv de standaard 500GB kost 170 euro meer -> afleggers.
Een 1TB-schijf kost 80-100 euro....)

Voor 1100 euro kan ik ook wel een i7-setup met 6 gig geheugen en 1 TB harde schijf maken. Zal ik bewijzen...

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/5414
(niet nemen hoor: is gewoon maar snel aangeklikt...)
Dit kost bij dell 1260 euro....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan