• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eenvoudig Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1980991

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2018
Berichten
32
Goedendag,

Voor het Covid contactonderzoek maakt de GGD in onze regio gebruik van een excel om snel overzicht te hebben van de lopende onderzoeken
Dit wordt door verschillende personen met verschillende formaten ingevuld waardoor het onoverzichtelijk wordt en er geen correcte data uitkomt.
Nu kan ik redelijk wat in excel dus heb ik de registratie wat vereenvoudigd. Daarnaast kan ik nog cellen blokkeren of validatie op uit laten voeren om fouten te voorkomen.

Maar liever zou ik een formulier laten verschijnen bij het openen of met een knop waarin met de 7 datapunten in kan vullen, kan zoeken en kan verwijderen.
Ik heb zelf niet veel ervaring met userforms. Kan dit eenvoudig? en is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Ik heb een voorbeeld toegevoegd. De echte registratie betreft duizenden rijen.
De statussen uit kolom B heb ik aangegeven in I3.

Alvast dank!
Bart
 

Bijlagen

  • Voorbeeld registratie BCO.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 41
vullen is het makkelijkst, maar wat bedoel je met zoeken? en verwijderen? Niet veel ervaring met userforms of geen? bouw een userform met jouw wensen qua layout en de rest kan men hier voor je fixen denk ik.
 
Beste Sjon,

Bedankt voor je reactie.
Ik bedoel eigenlijk het standaard formulier wat in excel zit wat ik voor een tabel kan oproepen via een optie in het lint.
Dit is echter geen formulier dat aan het werkblad is gekoppeld dus het zit er niet automatisch aan vast.
Het zijn wel de knoppen (nog iets meer dan gewenst zelfs) die ik nodig heb.

Zie afbeelding

voorbeeld form.PNG
 
Zulke vragen op een openbaar forum gaat het vertrouwen in de GGD natuurlijk niet echt ten goede komen.
 
Klein voorbeeldje met Formulier. Wordt wel een worksheet met macro`s...
 

Bijlagen

  • Voorbeeld registratie BCO_TEST.xlsb
    37,2 KB · Weergaven: 33
Nog een voorbeeld met andere opzet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld registratie BCO(1).xlsb
    43 KB · Weergaven: 31
Hierbij nog een voorbeeld zo te zien genoeg voorbeelden die je kan kiezen:d
 

Bijlagen

  • Voorbeeld registratie BCO.xlsm
    37,1 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan