• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerst volgende datum in reeks selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eizinga

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Berichten
23
Hoi,

Deze vraag vanmiddag eerder gesteld en dacht de oplossing te hebben maar het ligt toch wat gecompliceerder. Vandaar de vraag nu opnieuw en wat uitgebreider.

Als bijlage mijn bestand toegevoegd.

2 scenario's mogelijk:

Scenario 1:

De eerst volgende datum selecteren in kolom M. Ik doe dit nu handmatig door eerst in kolom G (O/R) de R te deselecteren( dus alleen de lege cellen over houden). Ik houd dan alleen de niet gekleurde rijen over. Vervolgens selecteer ik in Kolom L alle waarden behalve de lege cellen. Vervolgens heb ik de eerst volgende datum in Kolom M nodig. Als ik dit doe in het voorbeeld kom ik uit op datum 19-10-2014 en de volgende datum zal zijn 16-12-2016. Is er een manier waarop deze handeling automatisch kan gebeuren? De datum kan dus in het verleden en in de toekomst liggen. Het belangrijkste is dat ik de eerste datum krijg van de geselecteerde reeks.

Als je nu op de knop "volgende screening " klikt filtert de sheet Kolom G (O/R) op de lege cellen en kolom L (gekomen) op alles behalve de lege cellen. Vervolgens moet ik de eerst volgende datum handmatig selecteren.



Scenario 2:

De eerst volgende datum selecteren in kolom M. Wat nog mooier zou zijn is dat ik nog een selectie kan maken. In kolom E (soort) heb ik nog een aantal selectiemogelijkheden namelijk "Volledig" "Basis" "Kort" en "Al - Bhp" Wanneer ik deze selectie ook nog kan toepassen en dan de eerst volgende datum krijg kan ik nog een aantal knoppen bovenaan maken waarmee ik kan selecteren per soort.

Bijvoorbeeld: Ik selecteer Kolom E (soort) op Kort, vervolgens Kolom G (O/R) op Lege Cellen en dan Kolom L (gekomen) op alles behalve de lege cellen. In dit voorbeeld zijn er maar een paar maar in mijn andere overzichten zijn het er veel meer ook met rood en lege cellen. De eerst volgende datum is in dit geval 23-03-2017. Deze datum moet ik nu handmatig selecteren. Zou dit automatisch kunnen per soort ?

Een oplossing voor Scenario 1 zou al super zijn maar Scenario 2 zou helemaal perfect zijn.

Iemand een idee :) ??

Groet,
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan