• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eigen aanmaak Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BonBon93

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van mijn klantbestand, nu zit ik inmiddels gebakken met hoe mijn excel bestand eruit ziet en werkt. alleen wil ik graag nog 1 ding toevoegen. De vraag is alleen hoe ik dit doe.. ik weet overigens dat het er is.

Het gaat om het volgende, ik wil graag een voorblad hebben (blad 1) waarbij in dan de gegevens van de klant kan invullen:

Naw:
Voorn:
tussenv:
Achtern:

06-N:

Contract Datum:
Eindcontract datum:

enzovoort.

Wanneer ik dit dan op het voorblad heb ingevuld en op een button druk bijv. "creeer" druk dat excel deze automatisch in blad 2 in een rij zet onder de data zoals ze ingevuld zijn op het voorblad.
zodra ik dan weer een nieuwe klant op het "voorblad" aanmaak hij er deze dan netjes onder zet.


Ik hoop dat het duidelijk is.
zelf kwam ik er niet uit met google of de benaming hiervan.

mocht iemand de term hiervoor weten en een goede link hebben ben ik al geholpen en ga ik verder op onderzoek uit.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!.

Groeten Lorenzo
 
Laatst bewerkt:
En kan je delen wat je tot nu toe hebt? (voorbeeldbestand met fictieve gegevens!!)
 
Dank voor je reactie SjonR, zeker hierbij een bestandje van wat ik tot nu toe heb.

Het gaat er dus om dat ik het voorblad van de nodige informatie kan voorzien en dat doormiddel van een knop "maak klant" ofzo hij automatisch naar mijn klantenbestand tab gaat en alles netjes onder de daarvoor bestemde tabjes komt

https://drive.google.com/file/d/113DqtclH_BSRLyyoUp1fI34uuXRYQDXc/view?usp=sharing
En kan je delen wat je tot nu toe hebt? (voorbeeldbestand met fictieve gegevens!!)
 
Laatst bewerkt:
Zie voorbeeld bestand :
 

Bijlagen

  • Klantenbestand test.xlsm
    28,7 KB · Weergaven: 35
Dat kan stukken eenvoudiger en met wat controles op verplichte velden. De controles maken de code wat lang. Het wegschrijven gebeurt in 1 regel.

Code:
Sub VenA()
Dim j As Long, ar
  With Sheets("Voorblad").Range("B4:D21")
    ar = .Value
    For j = 1 To UBound(ar)
      If ar(j, 3) = "*" Then
        If Len(Trim(ar(j, 2))) < 1 Then
          MsgBox ar(j, 1) & " is een verplicht veld"
          Application.Goto .Cells(j, 2)
          Exit Sub
        Else
          If j = 7 Or j = 16 Then
            If Not IsDate(ar(j, 2)) Then
              MsgBox ar(j, 1) & " is geen geldige datum"
              Application.Goto .Cells(j, 2)
              Exit Sub
            End If
          End If
        End If
      End If
    Next j
    Sheets("Klantbestand").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 15) = Array(ar(1, 2), ar(3, 2), ar(4, 2), ar(5, 2), CDate(ar(7, 2)), , ar(9, 2), ar(10, 2), ar(11, 2), ar(13, 2), ar(15, 2), ar(14, 2), CDate(ar(16, 2)), CDate(ar(16, 2) - 120), ar(18, 2))
    .Offset(, 1).Resize(, 1).ClearContents
    Application.Goto .Cells(1, 2)
  End With
End Sub

Nb. Gebruik geen samengevoegde cellen en je mist de velden telefoonnummer en E-Mail om in te vullen.
 

Bijlagen

  • Klantenbestand test.xlsb
    23,1 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Thnx VenA! dit was precies wat ik zocht, echt super! hoe heb je dit nu zo gemaakt ? zodat ik dit in het vervolg eventueel zelf ook kan doen of kan aanpassen, aangezien ik er inderdaad nog een paar velden moet aanvullen in het voorblad zoals het telefoonnummer en e-mail inderdaad.
Dat kan stukken eenvoudiger en met wat controles op verplichte velden. De controles maken de code wat lang. Het wegschrijven gebeurt in 1 regel.

Code:
Sub VenA()
Dim j As Long, ar
  With Sheets("Voorblad").Range("B4:D21")
    ar = .Value
    For j = 1 To UBound(ar)
      If ar(j, 3) = "*" Then
        If Len(Trim(ar(j, 2))) < 1 Then
          MsgBox ar(j, 1) & " is een verplicht veld"
          Application.Goto .Cells(j, 2)
          Exit Sub
        Else
          If j = 7 Or j = 16 Then
            If Not IsDate(ar(j, 2)) Then
              MsgBox ar(j, 1) & " is geen geldige datum"
              Application.Goto .Cells(j, 2)
              Exit Sub
            End If
          End If
        End If
      End If
    Next j
    Sheets("Klantbestand").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 15) = Array(ar(1, 2), ar(3, 2), ar(4, 2), ar(5, 2), CDate(ar(7, 2)), , ar(9, 2), ar(10, 2), ar(11, 2), ar(13, 2), ar(15, 2), ar(14, 2), CDate(ar(16, 2)), CDate(ar(16, 2) - 120), ar(18, 2))
    .Offset(, 1).Resize(, 1).ClearContents
    Application.Goto .Cells(1, 2)
  End With
End Sub

Nb. Gebruik geen samengevoegde cellen en je mist de velden telefoonnummer en E-Mail om in te vullen.
 
Het quoten is niet nodig en maakt het alleen maar onleesbaar.
Het is gemaakt in VBA. Met <Alt> + <F11> kom je in de Vb-editor. Via View kan je het Locals venster aanzetten. Als je vervolgens met <F8> door de code 'wandelt' kan je pressies zien wat er gebeurt en welke variabele welke waarde krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan