eigen sjabloon standaard gebruiken kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
330
Hallo,

Ik heb het voor elkaar gekregen om een eigen formulier / sjabloon te maken in outlook, in de vorm van een bericht.:)
Nu wil ik dat sjabloon ook gaan gebruiken bij het beantwoorden van binnenkomende mail, hoe stel ik dat in.
Outlook komt nu met de standaard opmaak van de mail bij het beantwoorden van een mail en ik wil dus graag dat hij standaard met mijn eigen sjabloon/formulier komt.
Ik hoop maar dat dit kan.

Ik heb ook nog een klein probleem. Ik had een automatische ondertekening in outlook staan, welke hij nu elke keer in mijn nieuwe formulier gooit, zelffs als ik het nog aan het ontwerpen ben. Alle handtekeningen eruit gegooid, afgesloten etc etc maar hij houdt hem vast, hoe krijg ik in het bericht, het veld waar je alles kunt typen (Message) zonder de handtekening?

Maar voor mij is de 1e vraag het allerbelangrijkst!

Wie helpt

Met vriendelijke groet,

Marianne
 
Standaard sjabloon gebruiken:
Ga naar Extra - Opties
Tabblad E-mailindeling
In het midden staat: briefpapier en Lettertypen en de knop Briefpapierkiezer.
Als je het door jouw gemaakte sjabloon goed hebt opgeslagen, staat het hier tussen.
Maak je keuze en klik op OK.
 
Hallo,

Ik denk niet dat dit het is, omdat ik het formulier niet opgeslagen heb als een html bestand. Ik heb een formulier gemaakt in outlook, oftewel wanneer je een email verstuurd heb je een standaard opmaak van; Aan, CC en Onderwerp, daar heb ik nog enkele 'eigen' velden aan toegevoegd. Ik weet het ook niet zeker, maar volgens mij is dat geen briefpapier maar een Sjabloon:rolleyes:

met vriendelijke groet,

Marianne
 
Je hebt een formulier/sjabloon gemaakt in de vorm van een bericht?!
Een sjabloon is de basis voor een bericht of formulier. Je kunt eigen sjablonen maken en die als standaard instellen om te gebruiken voor een e-mailbericht.

Ik snap helaas niet goed wat je nu precies wilt.
Misschien iemand anders?
 
Hoi Marianne,

Even een beetje afhankelijk van de indeling zou dit moeten werken
ik gebruik een andere versie maar moet ongeveer welk overeen komen

Ga naar postvak in ga in het rechter scherm op de balk staan waar het woord "postvak in" staat klik met rechtermuis en kies voor eigenschappen in het tabblad algemeen
zie je staan: gebruik bij posten naar deze map:
nu zal daar iets staan van ipm.post klik op het pijltje er naast en als je niet meteen je formulier ziet kies dan voor formulieren >>persoonlijke bib. en klik op je nieuwe formulier.

Zo staat ie dan standaard...let wel de ontvanger van je mail zal dit zover ik weet niet zien.
hoe wel ? misschien als hij het zelfde formulier gebruikt maar dat weet ik niet zeker.


PUNT 2
De handtekening weghalen
ga naar het menu Extra >>opties >>(tabblad) E-mail indeling >>>handtekeningen >>verwijderen en/of
nieuwe berichten: geen
en antwoorden en doorgestuurde berichten : geen

:cool:
 
Ga naar postvak in ga in het rechter scherm op de balk staan waar het woord "postvak in" staat klik met rechtermuis en kies voor eigenschappen in het tabblad algemeen
zie je staan: gebruik bij posten naar deze map:
nu zal daar iets staan van ipm.post klik op het pijltje er naast en als je niet meteen je formulier ziet kies dan voor formulieren >>persoonlijke bib. en klik op je nieuwe formulier.

Zo staat ie dan standaard...let wel de ontvanger van je mail zal dit zover ik weet niet zien.
hoe wel ? misschien als hij het zelfde formulier gebruikt maar dat weet ik niet zeker.
ahaa op die plek dus, maar helaas ik krijg de voglende melding als ik mijn eigen formulier probeer op te pakken: Kan in de map geen items van dit type aanmaken.
bah, wat nu??:confused:
 
ahaa op die plek dus, maar helaas ik krijg de voglende melding als ik mijn eigen formulier probeer op te pakken: Kan in de map geen items van dit type aanmaken.
bah, wat nu??:confused:

Lukt het wel als je het gewoon handmatig kiest ?
dat doe je door op het pijltje naast nieuw te drukken dan te kiezen voor formulier kiezen.
persoonlijke bib. en klik op je nieuwe formulier.

als het zo ook niet lukt zou ik het ff niet weten, misschien heb je bepaalde items toegevoegd die niet bij een nieuw bericht kunnen horen....geen idee
 
outlook

Briefhoofd in Outlook

Stap 1 - Briefhoofd maken:

Voor een briefhoofd in Outlook heb je gewoon een html-bestand, oftewel een webpagina, nodig. Die pagina bevat de afbeelding die het briefhoofd vormt. Die afbeelding maak je in een tekenprogramma en sla je op als een jpg- of gif- bestand. Maak de afbeelding niet te groot, 25kb is o.k.
In ons voorbeeld heet die afbeelding:"e-mail-briefhoofd.jpg"

Het werkt het makkelijkst als je de afbeelding die je in het briefhoofd gaat gebruiken opslaat in de map:
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier\
(Engelstalig: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationary\ )

Maak daarna het html-bestand, zoals verderop besproken, en sla die op in dezelfde map. Zorg dat het pad naar de afbeelding correct is!
Heb je al eens jouw briefhoofd gemaakt voor Outlook Express (dus niet Outlook) op de zelfde computer? In dat geval staan de juiste bestanden al op de juiste plaats en kun je via stap 2 t/m 4 het briefhoofd gebruiken.

Het briefhoofd is dus niets meer dan een webpagina met een (achtergrond-) plaatje, meestal de afbeelding van een logo met bedrijfsgegevens. Dit achtergrondplaatje positioneer je met behulp van de style-tag en roep je aan in de body-tag. De hele pagina-code is niet meer dan dit:

<html>
<head>
<style>
body {
font-family: Arial;
font-size: 10pt;
color: 000000;
margin-left: 20 px;
margin-top: 175 px;
background-position: top left;
background-repeat: no-repeat;
}
</style>
<head>
<body background="e-mail-briefhoofd.jpg">
</body>
</html>

Verklaring:
margin-left: aantal pixels van links waar de brieftekst moet beginnen (ongeveer 20 pixels)
margin-top: aantal pixels van boven waar de tekst moet beginnen (hoogte afbeelding (jpg) + ongeveer 20 pixels)
background-position: top left; positie van de achtergrondafbeelding is linksboven
background-repeat: no-repeat; afbeelding wordt niet herhaald
background="e-mail-briefhoofd.jpg": De afbeelding die als briefhoofd dient

Heb je geen programma om een webpagina te maken? Geen nood: Je kunt hier de hele tekst van <html> tot en met </html> kopiëren en daarna in Kladblok (Notepad) plakken. Let op: gebruik vooral geen professionele tekstverwerker! Sla dit bestand op als "mijn-briefhoofd.html" in de map
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier\
Verander eventueel de positioneringswaarden (top left, etc) verander de naam van de afbeelding in de naam van de te gebruiken afbeelding -die je vooraf in de map Briefpapier hebt gezet- en klaar ben je!

Uiteraard kan Studio Witte de bestanden voor je maken, je hoeft ze dan alleen nog maar in de map '...\Briefpapier' te zetten en de stappen 2 t/m 4 uit te voeren.



Stap 2 - Configureer Outlook

Start Outlook, ga naar de menubalk en kies:

Extra > opties > e-mail indeling (tab)
(Engelstalig: Tools > Options > Mail Format (tab))

Zorg dat de volgende opties ingesteld zijn:

• In deze berichtindeling verzenden: HTML
• leeg hokje: Microsoft Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten
• Standaard dit briefpapier gebruiken <Geen>
Het kan zijn dat je hier al een briefpapier of briefhoofd hebt geselecteerd (of je kan er hier een selecteren) waarvan elk e-mail-bericht standaard gebruik maakt. Staat hier <Geen> dan is je standaard e-mail blanco. Standaard is een blanco e-mail is te verkiezen boven een briefhoofd, je kunt dan ook 'niet zakelijke' mailtjes versturen.
• Standaard deze handtekening gebruiken <Geen>

(Engelstalig:
Send message in this format: HTML
Use this stationery by default: <None>
Use this signature by default: <None>)

Klik op OK om de instellingen op te slaan.



Stap 3 - Selecteer het briefhoofd

Om het briefhoofd te gebruiken ga je in Outlook naar de menubalk en kiest:

Acties > nieuw emailbericht (staat er twee keer in, de onderste moet je hebben) > Met meer Briefpapier...
Zoek het briefhoofd op dat je bij stap 1 hebt opgeslagen (mijn-briefhoofd.html).

(Engels: Actions > New Message Using > More Stationery...)

De volgende keer dat je het briefhoofd wilt gebruiken staat het in de lijst na het selecteren van:
Acties > nieuw emailbericht




Stap 4 - verzenden!

Type jouw bericht, voeg eventueel jouw electronische handtekening toe en verzend!
 
Bedankt Robert voor je uitgebreide reactie, maar ik heb een nieuw formulier gemaakt, oftewel ik heb extra (eigen) velden aangemaakt in de email/bericht.
Dus naast Aan, CC onderwerp heb ik nog meerdere velden, dus geen opmaak/achtergrond in het Message gebied.

m.vr.gr.Marianne
 
Lukt het wel als je het gewoon handmatig kiest ?
dat doe je door op het pijltje naast nieuw te drukken dan te kiezen voor formulier kiezen.
persoonlijke bib. en klik op je nieuwe formulier.

als het zo ook niet lukt zou ik het ff niet weten, misschien heb je bepaalde items toegevoegd die niet bij een nieuw bericht kunnen horen....geen idee

dit lukt helemaal, geen probleem:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan