• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

einddatum van periode uit tabel opnemen of berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
Hallo,

voor het toe te passen kortingspercentage voor een bepaalde periode te bepalen ben ik opzoek naar een manier waarop ik de einddatum kan bepalen van de periode.
in de bijlage een voorbeeld bestand.

iedere periode is in principe 1 maand maar na 6,12, of 24 maanden wordt een ander percentage gehanteerd voor deze datums wordt er gewerkt met een gesplitste maand:
de eerste van de maand tot de datum waarop ander percentage geldt
daarna periode vanaf percentage tot einde maand.
 

Bijlagen

  • VB Blanco Ziekte.xlsx
    14 KB · Weergaven: 34
Het was even puzzelen, maar het is wel gelukt met wat aanpassingen. omdat ik totaal andere formules heb bedacht heb ik een apart overzicht gemaakt naast die van jou.

- ik heb een kolom ziekte periode toegevoegd omdat in vaste periodes (7e, 13e en 25e periode) het percentage wijzigt.
deze kolom wordt in de formules gebruikt om de datums te berekenen
- ik heb vert.zoeken formule gebruikt om het percentage bij de datum te vinden.
- het verbergen van toekomstige periodes heb ik uit de formules gehaald en in een voorwaardelijke opmaak gezet (de tekst wordt wit gemaakt waardoor ze onzichtbaar is)
 

Bijlagen

  • VB Blanco Ziekte (1).xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 36
Het gaat nog niet helemaal goed in het voorbeeld in periode 6 - 7 :

periode 7 zou moeten starten op 1-2-18 tm 25-2-18
periode 8 moet dan zijn 26-2-18 tm 28-2-18
 
Hallo Peer,

Weet je zeker dat je de nieuwste bijlage hebt. Ik had namelijk in mijn eerste antwoord een andere bijlage.. Ik dacht dat die nog niet gedownload was dus heb ik die bijdrage helemaal verwijderd.
Op basis van de huidige bijlage staat er wel wat jij beschrijft.

zie screenshot.
Knipsel.PNG
 
Hallo Roel,

bedankt zie dat het nu voor die regel is opgelost, ga toch nog proberen om voor alles dezelfde formule te krijgen, zodat dit automatisch goed gaat verlopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan