EM4542 Eminent router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelleleeijen

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
26
Mijn huidige Situatie:
2 Routers allebei EM4542 V1
1 Apple Tv

Huidige situatie
Modem van Provider**->Router 1
********************************->Poort 1 -> Router 2
********************************->Poort 2 -> Tv Woonkamer
********************************->Poort 3 -> Pc Kantoor
********************************->Poort 4 -> NVT

********************************->Router 2
********************************->Poort 1 ->**Apple Tv
********************************->Poort 2 ->**Macbook
********************************->Poort 3 ->**PC
********************************->Poort 4 ->**NVT

Wat ik wil:
Overal Internet op zowel Bedraad als draadloos.
Vanaf mijn Iphone via Airplay Streamen naar Apple Tv vanaf zowel router 1 als router 2.
Macbook Streamen naar Apple Tv (dit lijkt me niet zon probleem)

ook heeft de Tv in de woonkamer een app waarmee je deze kunt besturen deze moet ook werken zowel als op router 1 als router 2
 
Ombouwen van Router 2 naar switch/accesspoint door (in deze volgorde):
a. Router 2 loskoppelen van Router 1
b. Inloggen op de configuratie-website van Router 2 en daar:
c. Uitzetten van DHCP serving op Router 2
d. Router 2 een vast LAN ip-adres te geven in de LAN reeks van Router 1 (stel dat LAN van Router 1 192.168.1.x is, dan Router 2 ip-adres 192.168.1.253 geven
Je pc/laptop raakt de verbinding met Router 2 kwijt daarna.
e. Router 2 uitzetten en Router 2 bedraad heraansluiten op Router 1, maar vanaf LAN poort 4 van Router 2 (dus niet via de WAN/Internet poort van Router 2!)
f. Router 2 weer aanzetten en wachten totdat die helemaal is opgestart
g. Pc's/laptops/tv/macbook etc. herstarten, zodat ze hun ip-adres (over Router 2) krijgen van Router 1.

Je hebt dan nog 1 netwerk, en dat wordt gestuurd door Router 1. Router 2 is dan een switch/accesspoint geworden. Mocht je de configuratie van Router 2 nog willen veranderen, dan erop inloggen op diens nieuwe LAN ip-adres van stap d.
 
het lukt niet vanalles geprobeerd maar tevergeefs ik heb wel wat screenshots gemaakt van de instellingen:

Schermafbeelding 2013-12-16 om 17.13.20.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.13.39.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.14.17.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.14.35.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.15.03.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.15.14.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.15.21.jpg

Deze foto's zijn van de 2de router.

En de volgende zijn van de 1ste router:
Schermafbeelding 2013-12-16 om 17.22.32.jpgSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.22.51.pngSchermafbeelding 2013-12-16 om 17.22.57.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Wel braaf met het belangrijkste begonnen in de instructie:
a. Router 2 loskoppelen van Router 1

Als ik het zo zie moeten de werkzaamheden op Router 2 allemaal plaatsvinden in het LAN/DHCP Server gedeelte:
Je moet 2 dingen doen:
Zet eerst het DHCP Server op Stop en klik op Apply
Daarna het LAN ip-adres op 192.168.8.253 zetten en klikken op Apply and restart

Daarna het verhaal over uitzetten en de kabel naar Router 1 verbinden op LAN verbinding 4 van Router 2 etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Wel braaf met het belangrijkste begonnen in de instructie:
a. Router 2 loskoppelen van Router 1

Als ik het zo zie moeten de werkzaamheden op Router 2 allemaal plaatsvinden in het LAN/DHCP Server gedeelte:
Je moet 2 dingen doen:
Zet eerst het DHCP Server op Stop en klik op Apply
Daarna het LAN ip-adres op 192.168.8.253 zetten en klikken op Apply and restart

Daarna het verhaal over uitzetten en de kabel naar Router 1 verbinden op LAN verbinding 4 van Router 2 etc.

Tijs.

is het nodig op percee op LAN4 of is LAN1 ook goed?
en wat bedoel je met het verhaal overzetten?
(de foto's is van ervoor toen het gewoon werkte)
 
Lees je mijn instructies wel? Ik duid natuurlijk op stap e. t/m g.
Overigens is elke LAN aansluiting van Router 2 goed om door te verbinden met Router 1, maar je overzicht gaf aan dat LAN aansluitingen 1 t/m 3 bezet waren, dus dat (uitsluitend) aansluiting 4 in aanmerking kwam.

Tijs.
 
Lees je mijn instructies wel? Ik duid natuurlijk op stap e. t/m g.
Overigens is elke LAN aansluiting van Router 2 goed om door te verbinden met Router 1, maar je overzicht gaf aan dat LAN aansluitingen 1 t/m 3 bezet waren, dus dat (uitsluitend) aansluiting 4 in aanmerking kwam.

Tijs.

Het is gelukt er was een andere instelling die zorgde voor problemen,

Heb de volgende vraag;

Kabel internet ->
Modem->
Router 1

Dit is allemaal bedraad router 1 is switch met accespoint

Nu heb ik nog een router en deze wil ik in het tuinhuisje zetten maar hier is geen cat5 niks
Dus nu moet ik deze draadloos laten verbinden met router 1 zodat je in het tuinhuisje ook internet hebt op mobiel dus in principe reapeater zelfde model EM4542

Hij beschikt over :
Multi BSS
wireless Multi Bridge
WDS
WPS

Help
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan