• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email vanuit excel met celwaarden subject en body

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn11

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
38
Hi,

Ik probeer deze formule* te implementeren in D18 van het voorbeeldbestand, maar ik krijg een foutmelding van Excel.

*=HYPERLINK("mailto:"&[@Email]&"?subject="&[@Serienummer]&"&body="&[@Machine],"Mail")

Ik wil gewoon in D18 kunnen klikken op 'Mail' en dat er dan automatisch een Outlook email venster wordt geopend met als onderwerp unieke waarden van kolom C en als tekst de unieke waarden vanuit kolom A.

De formule heb ik van een Tiktok filmpje gevonden, maar deze lijkt voor mij niet te werken? Hierbij een link naar het filmpje https://www.mediafire.com/file/jcbshnch9ymocpe/tiktok+excel.mp4/file

Wellicht kunnen jullie helpen? Volgens het filmpje met het gewoon met een formule kunnen, dus zonder macro?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die formule doet het gewoon goed, maar je moet wel de komma wijzigen in een puntkomma.
Dus:
PHP:
=HYPERLINK("mailto:"&[@Email]&"?subject="&[@Serienummer]&"&body="&[@Machine];"Mail")
 
Die formule doet het gewoon goed, maar je moet wel de komma wijzigen in een puntkomma.
Dus:
PHP:
=HYPERLINK("mailto:"&[@Email]&"?subject="&[@Serienummer]&"&body="&[@Machine];"Mail")

hehe, bedankt!

Ik heb het inderdaad voor elkaar nu! Door "&" toe te voegen na "[@Machine]" kan ik een tweede kolom waarde in de body zetten. Maar die wil ik er met een enter eronder krijgen.

Ik probeer dit: =HYPERLINK("mailto:"&[@Email]&"?subject="&[@Serienummer]&"&body="&[@Machine] & %0A [@Serienummer];"Mail")

Maar de %0A pakt hij niet. Weet jij/jullie wellicht hoe dit kan?
 
Er wordt niet aan enige vertaling gedaan, dus dat zal niet lukken,
 
Er wordt niet aan enige vertaling gedaan, dus dat zal niet lukken,

=HYPERLINK("mailto:test@test.nll?subject="&[@Serienummer]&"&body=Beste allemaal %0A%0A"&[@Machine];"Mail")

Als je het vóór de "[@Machine]" doet, dan doet de formule het én wordt het door Outlook overgenomen.
 
Bij mij werd dus niet Outlook gestart maar een andere mail client.
Nu wel Outlook en dit doet het bij mij prima:
PHP:
=HYPERLINK("mailto:test@test.nll?subject="&[@Serienummer]&"&body=Beste allemaal,%0A%0A"&[@Machine] & "%0A" &[@Serienummer];"Mail")
 
Bij mij werd dus niet Outlook gestart maar een andere mail client.
Nu wel Outlook en dit doet het bij mij prima:
PHP:
=HYPERLINK("mailto:test@test.nll?subject="&[@Serienummer]&"&body=Beste allemaal,%0A%0A"&[@Machine] & "%0A" &[@Serienummer];"Mail")

Als ik na [@serienummer] nog tekst wil toevoegen, wat is hiervoor de string? Heb al van alles geprobeerd, maar kom niet tot het juiste resultaat...
 
Zo:
PHP:
=HYPERLINK("mailto:test@test.nll?subject="&[@Serienummer]&"&body=Beste allemaal,%0A%0A"&[@Machine] & "%0A" &[@Serienummer]  & " extra tekst achter het serienummer";"Mail")
 
of
PHP:
=HYPERLINK("mailto:test@test.nll?subject="&[@Serienummer]&"&body=Beste allemaal,%0A%0A"&[@Machine] & "%0A" &[@Serienummer] &"%0A"  & "jouw tekst"& "%0A"  & "extra tekst";"Mail")
 
Op verzoek bestand verwijdert i.v.m. privacy.
 
Nog één vraag en dan ben ik klaar met de formule/werkblad.

=HYPERLINK("mailto:" & Blad1!$A$2 & "?subject="&Blad1!$A$6 & ": " & [@Serienummer] &"&body=Hi,%0A"& "%0A" & Blad1!$A$5 &"%0A%0A" & [@Machine] &"%0A" & [@Serienummer] &"%0A%0A" & Blad1!$A$3 & "%0A%0A" & Blad1!$A$4;"Mail")

Ik wil in bovenstaande formule nog een CC adres toevoegen. Dit CC adres staat in een werkblad (Blad 1) in cel A1 weggeschreven. Ik heb e.e.a. geprobeerd, maar krijg hem er niet tussen.

Weet iemand dit? :)
 
Code:
=HYPERLINK("mailto:" & Blad1!$A$2 & "?[COLOR=#ff0000]cc=" & Blad1!$A$1 & "&[/COLOR]subject="&Blad1!$A$6 & ": " & [@Serienummer] &"&body=Hi,%0A"& "%0A" & Blad1!$A$5 &"%0A%0A" & [@Machine] &"%0A" & [@Serienummer] &"%0A%0A" & Blad1!$A$3 & "%0A%0A" & Blad1!$A$4;"Mail")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan