• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senita en Jorin

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
9
Hallo allemaal,

Wij zijn met onze eind scriptie bezig. Hiervoor hebben wij ong. 160 leerlingen geënquêteerd over het onderwerp pesten.
Wij willen graag de uitkomsten van de enquêtes in Excel verwerken. Wij hebben voornamelijk gesloten vragen gesteld en enkele open vragen.
Wij hebben 28 vragen en deze inmiddels al wel ingevoerd in een Excel bestand. Aangezien wij helemaal niet bekend zijn met Excel vroegen wij ons af of iemand ons hierbij kan helpen?

Wij hopen op een reactie, omdat we hier echt niet goed in zijn en wel al snel de verwerkingen moeten hebben!
Groet,

Senita en Jorinka
 
Beste Hoornvan,

Dat hebben we inmiddels al gedaan, maar nog komen wij er niet uit. Wij hebben de vragen en antwoorden al in Excel, maar hoe nu verder 160 leerlingen daarin voegen en een mooie tabel krijgen van de verschillende antwoorden?

Groet,

Senita en Jorin
 
Senita en Jorin,

Dat hebben we inmiddels al gedaan, maar nog komen wij er niet uit.

Als je wil dat je geholpen word, zal je hier een bestandje moeten neer zetten.
Laat zie hoever je er al mee ben.
Beschrijf daarin duidelijk wat de bedoeling is en waar je tegen aan loop, je zal dan best wel geholpen worden.
 
Laatst bewerkt:
Je zou je bestand er bij kunnen voegen, zodat helpers kunnen kijken van hoe of wat.
Uiteraard ontdaan van gevoelige info.
 
Hartstikke fijn.
Kun je ons wel vertellen hoe we een bestand kunnen toevoegen?

Groet,

Jorinka en Senita
 
Klik bij het maken van je bericht op de paperclip, naast de gele smiley, en volg de handelingen.
Rechtsboven in het kader staat toevoegen, dan uploaden etc.
Succes.
 
Bekijk bijlage Enqueteverwerking in Excel.xls

Zoals jullie in de bijlage kunnen zien hebben wij de vragen en antwoord mogelijkheden in Excel verwerkt.Nou moeten wij 160 antwoorden per vraag invoeren, omdat we 160 enquêtes af hebben genomen, maar hoe moeten wij dit doen?? Ook is de enquête afgenomen bij 7 verschillende klassen en daar moeten we ook onderscheid in maken (wel exact dezelfde vragen per klas).

Alvast bedankt.

Groet,

Jorin en Senita
 
Dankjewel Wigi.
Wel moet ik zeggen dat wij gebruik maken van Excel 2003 ik weet niet of dit wat uitmaakt?
Je geeft bv aan dat informatie op de schermen in volgorde in, d.w.z. begin met het tabblad Intro. Eerst de cel met de naam, het aantal vragen van de enquête, aantal groepen en aantal antwoordcategorieën. Maar wij kunnen i het scherm geen tabblad intro vinden??
De naam van onze enquete: Enquete onder de VMBO leerlingen van het Almere College in Dronten.
Wij hebben 28 vragen geformuleerd, waarvan max 10 antwoord categorieën. 7 groepen en in totaal hebben we 160 leerlingen geënquêteerd.

Groet
 
Wel moet ik zeggen dat wij gebruik maken van Excel 2003 ik weet niet of dit wat uitmaakt?
Neen

Maar wij kunnen i het scherm geen tabblad intro vinden??
En hoe heet het eerste tabblad bij jullie dan?

De naam van onze enquete: Enquete onder de VMBO leerlingen van het Almere College in Dronten.
Wij hebben 28 vragen geformuleerd, waarvan max 10 antwoord categorieën. 7 groepen en in totaal hebben we 160 leerlingen geënquêteerd.

Mooi zo. Je mag het zelf invullen en het bestand uitbreiden zoveel je wil.
 
Bekijk bijlage Enqueteverwerking in Excel.xls

Beste Wigi,

Zou je, als je dat nog niet gedaan hebt, naar onze bijlage kunnen kijken?
Ik heb nu bovenaan onze titel toegevoegd.
Jij vraagt hoe onze eerste tabblad heet: Gewoon tabblad 1? Zoals je kan zien.
Het is mij nog niet helder hoe ik dat groeperen moet doen :(! Sorry, zoals je merkt zijn we echt leken wat dit betreft.

Groet
 
Waarom breng je niet alles in in mijn voorbeeldbestand?

Eerder dan alle formules, grafieken, ... van mij in jouw bestand in te werken, waarom niet gewoon de vragen en antwoorden van jou in mijn bestand brengen?
 
Waarom breng je niet alles in in mijn voorbeeldbestand?

Eerder dan alle formules, grafieken, ... van mij in jouw bestand in te werken, waarom niet gewoon de vragen en antwoorden van jou in mijn bestand brengen?

Dat is een goed idee. Alleen komen al onze antwoorden niet overeen met elkaar? We hebben antwoord mogelijkheden die bestaan uit A,B,C,D maar ook van A t/m K..en we hebben ook 2 vragen waarin een cijfer van 1 t/m 10 gegeven kan worden, kan dat dan wel?

Het zou wel heeeeel fijn zijn als we dat in jouw bestand kunnen invoeren! Dat scheelt een hoop werk en gepuzzel!
Bedankt dat je zo helpt!
 
Alleen komen al onze antwoorden niet overeen met elkaar? We hebben antwoord mogelijkheden die bestaan uit A,B,C,D maar ook van A t/m K..en we hebben ook 2 vragen waarin een cijfer van 1 t/m 10 gegeven kan worden, kan dat dan wel?

Met de nodige creativiteit kan dat allemaal ;-)

Uiteindelijk zijn formules ook maar formules, je mag die aanpassen om ze toe te passen op meer of andere cellen. Je mag dingen toevoegen, ... en als het niet werkt begin je opnieuw met een backup die je geregeld maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan