Epson Xp-405 drukt mijn document niet volledig af

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Berichten
37
hoi

Ik zit met volgende probleem. Ik heb een Epson XP-405 en telkens ik een document wil afdrukken van ongeveer 70 pagina's, dan stopt hij plots met afdrukken rond de 5de pagina. Ik krijg dan tevens de foutmelding " fout naar printer verzenden" als status in de wachtrij.
Als ik dit probleem voor de eerste keer had, heb ik de laatste nieuwe updates + drivers geïnstalleerd, dus daaraan kamentn het niet liggen.
Ik druk wel af via wifi, maar het signaal kan toch niet zomaar verbroken worden?
Als ik het document wil printen, dan zie je zo altijd dat hij ze naar de printer verzend (bv pagina van zoveel), en hij verstuurt alle pagina's naar de printer. Normaal zou de printer dat toch moeten onthouden, omdat de printer geen vluchtig geheugen gebruikt en een batterij in de printer aanwezig is?

Wie kan mij helpen?

thxs
 
En afdrukken via usb gaat vervolgens wél goed?
 
Terechte vraag van Whittey.
Verder: Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat het aanvoeren van de data richting de printer op dat moment 'stokt' danwel dat het wifi netwerk zodanig instabiel (of belast is) dat de data er niet goed doorheen komt. Hierbij is ook van belang of bidirectionele communicatie aan staat of niet.
Check (naast de tip van Whittey) het volgende na:
Kijk of in de spooling instellingen staat dat eerst de hele afdruktaak gespoold is voordat er echt geprint gaat worden.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control printers
Klik de printer aan, rechtsklik er dan op en kies "Eigenschappen van printer"
Ga naar tabblad Ports
Kijk of de instelling "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" aan staat (kan evt. ook zijn dat die optie niet aan te vinken is, afhankelijk van het printertype etc.) Zet die aan als die nu af staat.
Ga daarna naar tabblad Geavanceerd.
Zet het zo dat alles eerst gespoold wordt: Zet aan: Afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen
Zet ook aan: Afdrukken zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst.
Zet af (als dat kan): Geavanceerde afdrukopties inschakelen.

Kijk of het dan beter gaat.

EDIT, toevoeging1: Mogelijk kan het ook zo zijn dat er geen (of onvoldoende) opslagruimte ("Ramdisk"-ruimte) in de printer is om de hele printopdracht te verwerken. In dat geval zul je met de helpdesk van Epson contact moeten zoeken of er commando's zijn die je aan de printer kunt sturen om de ramdisk in te richten/te vergroten.
toevoeging2: Mogelijk helpt versie 7.00 van de printerdriver je verder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan