• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2016 binnen Office 365: Relatieve verwijzing naar bronbestand wordt URL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThurMeijer

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
13
Hallo,

Via Index/Vergelijken zoek ik binnen twee bestanden de combinatie.

Deze formule heb ik opgebouwd als:
Code:
=INDEX('artikelenDC.xlsx'!t_artikelenDC[art.omschrijving];VERGELIJKEN([@[Art.nr.DC]];'artikelenDC.xlsx'!t_artikelenDC[art.nr.]; 0))

dit werkt prima, totdat ik de bestanden opgeslagen heb en op een later moment weer open. Dan is de formulie aangepast naar het volgende:
Code:
=INDEX('https://kpn1761073.sharepoint.com/Gedeelde  documenten/2 - Inkoop/P Prijs-systeem/tabellen/artikelenDC.xlsx'!t_artikelenDC[art.omschrijving];VERGELIJKEN([@[Art.nr.DC]];'https://kpn1761073.sharepoint.com/Gedeelde  documenten/2 - Inkoop/P Prijs-systeem/tabellen/artikelenDC.xlsx'!t_artikelenDC[art.nr.]; 0))

Hierdoor krijg ik de foutmelding "#VERW!", ook wanneer beide bestanden geopend zijn. Normaliter zou Excel dit netjes bijwerken, maar nu dus niet.

We werken met Office 365 en ik vermoed dat OneDrive op de achtergrond de link aanpast naar een weburl. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Bij voorbaat dank voor jullie tips!
 
Is OneDrive hetzelfde als Sharepoint? Jouw probleem kan ik niet reproduceren. Als ik cellen in een lokaal opgeslagen bestand koppel aan een bestand dat op Sharepoint staat, kan ik na het afsluiten van beide bestanden, het lokaal opgeslagen bestand openen zonder dat er ergens '#VERW!' komt te staan. Wel krijg ik een melding over niet vertrouwde links maar ik kan gewoon op update klikken en krijg dan de verwachte waarden in de gekoppelde cellen.

Ik weet niet of dit voor het werk of privé is, maar werk gerelateerd zou ik het even bij IT voorleggen.
 
Het is sowieso niet zo'n goed idee om INdex/vergelijken formules te gebruiken naar een externe tabel. Je kan beter een gegevensverbinding naar die tabel maken in een apart werkblad in je bestand en je index/vergelijken functies daarnaar laten verwijzen. Ben je gelijk van dat url probleem af (hoop ik :) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan