• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEl ALS som met teskt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas12334

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2016
Berichten
10
Ik heb een urenregistratie en als er in B4 EQ staat voor uitzend bureau. moet de informatie naar een ander blad gestuurt worden en deze berekening aanhouden =ALS(UITZEND!E4="";"";UITZEND!E4) zodat er als ik op blad 1 bij maandag 10 uur typ dat hij naar het blad van EQ gaat en daar de informatie komt te staan bij maandag.:thumb:

Groeten Thomas
 
Ik begrijp hieruit dat als de cel leeg is, hij ook in het andere blad leeg moet zijn dit doe je door(voorbeeld):
=ALS(ISLEEG(Blad1!A2);"";Blad1!A2)
 
Welkom op het forum.

Het aardige van dit forum is dat je een bestandje kunt plaatsen (via "Ga geavanceerd") met voorbeeldgegevens die representatief zijn voor de problematiek.
Dan kunnen we je veel beter helpen.
 
oke het werk nu maar maar er is een nieuw probleem. Mijn Als formules staan in bepaalde celle als ik dus EQ typ gaat ie naar een blad en als ik dan EO typ gaat ie naar een ander blad. maar mijn probleem is dat er heel veel lege plekken komen op deze manier. is hier een oplossing voor

doe er foto's bij.

Capture.PNGCapture1.PNGCapture2.jpg
 
Plaats svp een exceldocument. Met plaatjes kan niemand hier iets.
 
Voor iemand als ik die nogal "Excel-minded" is, is je redenering wat lastig te volgen, vooral de "gaat ie naar" stukken: als je met formules wilt werken, dan "gaat iets nooit naar", maar "wordt iets opgehaald van" (door de formule en de uitkomst komt dan terecht in de cel waar de formule staat). Alleen met VBA kan "iets ergens naar toe gaan". ;)

Kijkend naar de sheet, dan vermoed ik dat je in werkblad Equipe_Week_0 alleen gegevens wilt uit werkblad UITZEND als er in kolom B "EQ" staat (plus de regel er onder)?

Overigens kon ik het bestand niet downloaden in Excel2007 (onleesbare inhoud), maar wél in Excel2013.
 
Kan ik heel goed inkomen dat u mij niet goed kan volgen :D
Maar mijn probleem is nu dat als ik EQ invul dat het mooi naar EQuipe_Week_0 gaat. maar Als ik CO invul voor mijn andere blad. heb ik 3 witregels en dat moet er 1 zijn. Is er een manier om alle berekeningen te laten opschuiven zodat die witregels worden verminderd.

Heb geprobeerd een beetje Excel-minded te praten
Groeten Thomas:p
 
Waarom heb je een externe link nodig om het bestand te plaatsen? En werk je alleen met open office?
 
Ik werk met Excel 2013 Mijn bestand is 2 KB tegroot om te kunnen plaatsen op de website.
 
Ik krijg de indruk dat mijn redenering klopte; in andere woorden: UITZEND is een soort masterblad waarop je alles invult en de andere werkbladen moeten betreffende gegevens uit UITZEND ophalen.
Dat worden dan wat geavanceerdere Excel formules; ik zal er later vandaag mee aan de slag gaan.
In de tussentijd kun je misschien nog een ander voorbeeldje plaatsen met wat meer gevarieerde gegevens plus voorbeeldinvullingen hoe het er uit moet komen te zien.
 
Sla het bestand op als .xlsb en plaats het hier. En vul ook gelijk wat meer gegevens in want erg duidelijk vind ik het verhaal nog niet. Zie ook #7
 
Hoe het eruit moet zien MarcelBeug is Ik wil een naam invullen bij Uitzend onder de titel Ramen Plakken. Uit staat voor uitzendbureau dat is dus EQ Of CO. Zoals jij al zei De andere 2 bladen halen informatie op bij UITZEND.(PS. Equipe_week_0 is helemaal hetzelfde als COvebo_Week_0). Maar mijn probleem nu is dus dat als ik iemand bij blad EQ wil hebben zet ik bij B4 EQ neer. en vervolgens wil ik B6 Bij CO hebben als ik dat neerzet gaat ie wel naar het blad. maar de eerste 2 regels die erboven zitten zijn dus wit. is er een filter of iets dat ik kan aangeven dat alles een plekje omhoog gaat?
 
Wat heb je toch met je dropbox? Gewoon het bestand hier uploaden? Al 17 berichten onderweg zonder zinvolle info?
 
Dus iedereen gaat ramen plakken en werkt voor EQ? Volgens mij kan je het beste de invoer gaan normaliseren naar een tabel. En van hieruit de rapportages maken.
 

Bijlagen

  • Thomas12334.xlsb
    100 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan