• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand 2013 openen in Excel 2016.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede middag met Math

Ik werk sinds kort met Windows 10 en het Microsoft Office pakket 2016.

Ik ben een duivenliefhebber en hou dus uiteraard de prestaties van mijn duiven bij in Excel bestanden. De uitslagen download ik van de site fondduiven.nl. Deze werken echter nog met het Microsoft Office pakket 2010-2013 dacht ik. In ieder geval niet met 2016.
Nu doet zich het vreemde voor dat ik geen enkel document van die site kan downloaden want krijg steeds de foutmelding: Het bestand is beschadigd en kan niet worden geopend.

Ook staat op die site het reisprogramma voor 2016 aar dat is gemaakt in Word 2013. Ook hier krijg ik dan een foutmelding. Vreemd is echter als ik ik met rechter muisknop aangeef bewerken is er helemaal niets meer aan de hand.

Wie weet wat er mis loopt en hoe ik dit eventueel kan verhelpen.

Math
 

Bijlagen

  • ZLU-Z98-PERPIGNAN-uitslag Winnaar John van Kan Geleen (2).xls
    37,5 KB · Weergaven: 180
Ik gebruik office 2016 en kan bijgevoegd bestand zonder problemen openen.
 
Probeer hem nu eens te openen, het was/is een 97/2003 bestand.
 

Bijlagen

  • ZLU-Z98-PERPIGNAN-uitslag Winnaar John van Kan Geleen (2).xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 155
Aan: Alex
Waarom krijg ik dan steeds die fout. Ik kan het bestand niet openen, Wat zij uw instellingen van 2016? misschien dat het daar aan ligt.

Aan: Kobbe
Nee krijg weer die foutmelding.

Math
 
Heb wat nagekeken maar kan niet alles vinden

Hoi Alex,

Eerste optie geeft aan:

Offices Updates.

Updates worden automatisch gedownload en geinstalleerd.
Huidige Branch
Versie: 16.0.6568.2025
Op bijwerken wordt medegedeeld dat laatste versie op computer staat.

De tweede manier kan ik helaas niet vinden want ik kom niet in dat scherm terecht.

Math
 
M.b.t. "2e manier":
Als je het bestand eerst lokaal opslaat en niet meteen opent vanaf de website, dan zou je toch deze optie moeten kunnen zien.
 
Openen excel 10

Hoi bedankt voor reactie

Dat lukt mij namelijk niet. Als de download klaar is en ik ga naar de map downloads op mijn computer en kopieer dan daar het bestand en plaats het op het bureaublad dat kan ik ook dat bestand niet openen.

Math
 
En als het in de map Downloads staat en je klikt er rechts op?
Kies dan voor Openen met....

Wat krijg je daar voor keus?
Kies daar anders voor Excel2016
 
Hoi Cobbe,

Dat heb ik ook geprobeerd en aangegeven Excel 2016 dan zie ik inderdaad wat voorbij aan 100% voltooid maar er staat niets en dan verschijn weer dezelfde fout

Math
 
Hoe kom je dan aan het bestand dat je gepost hebt?

Kun je de link eens posten waar je dat bestand wil halen.
 
Ik heb een en ander in bijgevoegd document gezet.

Weet echt niet wat er aan de hand is, is en blijft een vreemde zaak.

In ieder geval ben ik blij dat iemand mij probeert te helpen

Alvast bedankt daarvoor.
File nameZLU-Z98-PERPIGNAN-uitslag Winnaar John van Kan Geleen.xlsFile Size 37 Kilobytes File Type xls (application/vnd.ms-excel) Created Date Saturday, 09 January 2016 Owner Willem Beckers Modified Date Monday, 25 January 2016

C:\Users\Math\Downloads
 
Wat Cobbe bedoeld (denk ik) is de locatie van het bestand op de website fondduiven.nl. Heb daar even gekeken, en kan nergens excel files vinden. Of moet je daarvoor inloggen?
 
Hoi Alex of Cobbe,

Ja daar moet je voor ingelogd zijn op fondduiven.nl. Je zou kunnen proberen om in te loggen met free, maar vermoed dat het niet zal lukken. Ik heb echter een ander voorstel. Als een van jullie werkt met Office 16 of een vroegere versie kaakt eens gewoon een klein bestandje en mail mij dat dan eens. Dan kan ik zien of ik dat wel kan openen want indien dat dus ook niet gaat moet het hier aan de instellingen van Office 2016 liggen vermoed ik of niet soms?

Math
 
Ik heb in #3 toch een bestand gepost dat ik opgeslagen heb in de xl2016 versie.

En hier nog een xl2007 versie.
 

Bijlagen

  • ZLU-Z98-PERPIGNAN-uitslag Winnaar John van Kan Geleen (2007).xlsx
    14,5 KB · Weergaven: 76
ik krijg helemaal niets geopend het bestand id beschadigd. Wat ik bedoel ik maak zelf eens een bestandje in excel bij jullie op de computer, en stuur mij dat dan per email naar m.weijzen@planet.nl en het zelfde ook nog eens via hier.

Math
NOOT: gewoon heel klein bestandje van bv 2 getallen op laten tellen.
 
Ga eens via de startknop naar de Instellingen en kies daar voor Systeem en dan voor Standaard-Apps.

Scroll dan naar beneden door tot je de ext. *.xlsx en anderen vindt.

Zie of daar EXCEL2016 aangegeven is.
 
Daar ben ik weer,
Daar staan er een hele hoop even een paar eruit gelicht
.ods Excel 2016
.odt Word 2016
.oft Outlook
.xla Excel 2016
.xlan Excel 2016
.xls Excel 2016
.xlsx Excel 2016

Volgens mij dus aanwezig

Math

NOOT: Ik ga ne echter wel wat slapen, in ioeder geval al bedankt
 
Vreemd is echter als ik ik met rechter muisknop aangeef bewerken is er helemaal niets meer aan de hand.

Ga naar config scherm > Programma's en onderdelen > zoek Office 2016 op > rechts-klik en doe wijzigen/herstellen.
Dat zal de verbinding herstellen, als het goed is.
 
Goede morgen Cobbe en pixcel

Nee ook na het herstellen blijft de fout komen dat het bestand beschadigd is en kan het niet openen, dus in configuratiescherm, microsoft 2016 wijzigen/herstellen verwijderen, optie wijzigen, afgesloten en opnieuw opgestart maar foutmelding blijft komen.

Math
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan