• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
378
Ik heb denk ik een lastige vraag: ik moet een excel bestand importeren in een bestaand bestand.

In het te importeren bestand staan bedragen in één kolom en in de volgende kolom debet of credit(oftewel te classificeren als in- of uitgaande bedragen).
Het bestaande bestand kent twee kolommen met bedragen waarvan in één de uitgaven staan en de ander de inkomsten.

Is er een manier om het importbestand op de juiste wijze te importeren in het bestaande bestand. Dus door credit te koppelen aan het bedrag en te plaatsen in de kolm uitgaven en vica versa met debet?

Alvast heel hartelijk dank voor de moeite!

Grt Remco
 
Begin eens met een voorbeeldje van hoe je "importbestand" eruit ziet en hoe het moet worden.

Is het eenmalige actie of terugkerend iets?
 
Even een macro gebruiken.

Code:
Sub hussel()
  ar = Sheet1.Cells(1).CurrentRegion
  For j = 1 To UBound(ar)
    If ar(j, 2) = "D" Then
      ar(j, 2) = ar(j, 1)
      ar(j, 1) = 0
     Else
      ar(j, 2) = 0
    End If
  Next j
  Sheet1.Cells(1).CurrentRegion = ar
End Sub

Verder is de info veel te beperkt om een goed antwoord te geven.
 
Begin eens met een voorbeeldje van hoe je "importbestand" eruit ziet en hoe het moet worden.

Is het eenmalige actie of terugkerend iets?

Hallo, dank voor je snelle antwoord!
Het is terugkerend!
In de bijlage het voorbeeld.

Voorbeeld excel.jpg

Grt Remco
 
We hebben liever een Excel bestand. EN het zou handig zijn als de bedragen ook kloppen :)
 
Dan vul je de bestanden toch met fictieve gegevens.
 
Welke berekeningen vinden er allemaal plaats? Bekijk jouw bestanden en zie de opmerking in #5.
 
Zie bijgaand bestand.
- tabblad Inleesbestand toegevoegd
- alle mutaties uit het Importeerbestand daar neergezet
- Op het tabblad Werkblad 1 - Overzicht inkomste formules gemaakt om de juiste gegevens uit het tabblad Inleesbestand te halen.

Je kunt toekomstige mutaties op het tabblad Inleesbestand plaatsen. Dan wordt het tabblad Werkblad 1 - Overzicht inkomste vanzelf bijgewerkt.

Mocht het nu om heel grote aantallen gaan (wat ik niet verwacht) dan kun je -na het inlezen- je formules op het tabblad Werkblad 1 - Overzicht inkomste met Kopiëren - Plakken Speciaal - Waarden vervangen door de waarde die er in staat.

Kijk maar of je er wat mee kunt.
 

Bijlagen

  • Bestaand werkbestand - BEWERKT.xlsx
    29,2 KB · Weergaven: 37
Beste Gert,

heel hartelijk bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

Grt Remco
 
Beste Gert, ik zag nu plotseling dat debet en credit verwisseld zijn. Ik heb nu bij de uitgaven de inkomsten staan envica versa bij de inkomsten. Ik kan het helaas niet zelf aanpassen, kom er niet in!
 
in de functieregels! ik dacht is verander Debet en Credit en draai de zaak weer om. Dat gaat dus niet
 
Waar heb je het over? Het enige wat ik hier zie zijn .xlsx bestanden dus dat kan het niet zijn.
 
Ik dacht ik verander debet en credit in functieregels. Dat gaat dus niet.
 
Over welk bestand heb je het? Geef concrete antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan