• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel blad naar PDF en opslag locatie kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivoexcel

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2018
Berichten
100
Goedendag,

Ik heb een excel bestand waarbij ik 1 blad wil opslaan als pdf en de opslag locatie daarvan per keer kiezen.
Een bestand openen kan normaal met:
HTML:
vFile = Application.GetOpenFilename("Excel-files,*.xlsx", 1, "Select One File To Open", , False)

Maar hoe kan ik dit doen bij het opslaan?

Daarnaast is dit een deel van mijn code ik gebruik hem op een MacBook en windows iemand een idee of hier een fout in zit? Op dit moment werkt hij niet maar dit kan misschien komen omdat ik dus geen locatie op geef?

HTML:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=True, OpenAfterPublish:=True

Alvast bedankt!

Ik heb inmiddels gevonden dat dit kan met:
HTML:
myFile = Application.GetSaveAsFilename _

Maar dit is niet makkelijk als het moet gaan werken op windows en mac helaas...
 
Laatst bewerkt:
Ook hier weer halve code en geen voorbeeldbestand. Als je met jouw vragen geholpen wil worden dan moet je volledig zijn met jouw voorbeelden. Gebruik ook codetags ipv HTMl tags. Er zijn weinig gebruikers met een MAC en als je dan met halfbakken info aankomt dan krijg je of geen reacties of alleen maar wedervragen.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan