• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule met Navision Query Data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Projectstarter

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Berichten
98
Goedemiddag,

Ik heb een complex maar misschien ook wel eenvoudige kwestie.
Een bestaand excel bestand met diverse formules is nu verrijkt met 2 mooie query verbindingen vanuit Navision.
Echter wil de data van de query niet meelopen in mijn al reeds bestaande formule's, deze pakt hij niet op.

Een voorbeeld bestand kan ik niet eenvoudig maken vanwege de veiligheid gezien ik niet goed weet of het bestand live koppelingen zal blootleggen.

ik hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet,
Projectstarter
 
Wat bedoel je EXACT met "Echter wil de data van de query niet meelopen in mijn al reeds bestaande formule's, deze pakt hij niet op"?
 
Goedemorgen Jan Karel,

Bedankt voor de reactie.
Ik bedoel daarmee dat ik data exporteer vanuit Navision via een query, dit zijn teksten en getallen.
Met beiden (dus tekst en getal) wil ik in andere werkbladen formules laten werken.

De formules werken nu ook met dezelfde teksten en getallen alleen vanaf een standaard werkblad met dezelfde data.
De data hoef ik nu door middel van de query niet meer bij te houden en aan te vullen, alleen een druk op de knop vernieuwen en alles wordt netjes bijgewerkt.

Ik hoop dat ik het goed heb kunnen uitleggen.

Met vriendelijke groet.
 
Geef eens een voorbeeld van wat er precies niet werkt, dit is te vaag.
 
Je bedoelt dat je formules niet meelopen naar nieuwe regels als er door die query regels worden toegevoegd?
 
Dat zal alleen lukken als je het uitvoeren van de query in een VBA routine doet die dan direct de formules doortrekt naar de nieuwe regels.
 
Dat kan door een druk op een knop uiteraard.
Je zal wel de VBA routine zelf moeten maken.

Of je gebruikt een rapportagetool waarmee je eenvoudig zelf de query maakt en die er wel voor zorgt dat de functies meelopen als de query meer of minder regels oplevert dan er al zijn.
Zelf gebruik ik daar dit voor:
https://exsion.nl/nl

Die biedt daarnaast nog veel meer mooie mogelijkheden voor het bevragen van een Navision database.
 
Bijgevoegd toch maar een voorbeeld bestand.
Het gaat met name om het verticaal zoeken die hij niet vanaf het query wekblad wil overnemen.
 

Bijlagen

  • VOORBEELD.xlsx
    1,2 MB · Weergaven: 27
Die is simpel:
Code:
=VERT.ZOEKEN(K8;Query1[[#Alles];[Vendor_Item_No]:[Net_Weight]];2;0)
 
Dat de hele tabel bekeken moet worden op de genoemde kolomkoppen.
 
OK, Misschien een domme vraag maar gaat dat dan goed op meerdere regels? Hij zoekt in dit geval puur op basis van cel K8.
Dit befreft een voorbeeld maar mijn bestand betreft wel duizend regels.
 
De volgende regel moet uiteraard op cel K9 zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan