• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AudiSport

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2014
Berichten
12
Beste leden,

Ik zoek mij al reeds enkele dagen te pletter om volgende dingen te realiseren vanuit mijn bestand (bevindt zich in bijlage):


In tabblad Inschrijvingen, is er een kolom driver met last name en first name. als je verder kijkt bij wagen zie je een NR, deze nummers heb ik zelf gekozen en ze moeten ook in deze volgorde blijven.
Echter wil ik nu in tabblad punten, de naam en voornaam van de driver weergeven die overeenstemt met het nummer in de eerste kolom en dat nummer moet overeenkomen met het nummer die ik in tabblad inschrijvingen gegeven heb aan een driver.

Voorbeeld: Nummer 1 moet ALLAEYS Kristof als resultaat opleveren, nummer 2 CAILLIAU Filip, enz...

Ik vind het maar niet hoe ik moet controleren in tabblad punten als die NR in de eerste kolom gelijk is aan het nummer van in het tabblad inschrijvingen, dan de naam van die driver weer te geven.


Dan nog een neven(probleem)? Wanneer alle punten uitgerekend zijn moet in de kolom klassement de driver gerangschikt zijn per hoogste aantal punten, wanneer een ex-aequo voordoet, moeten de vakjes gekleurd worden van eindtotaal in de klassement kolom.


Dan nog een vraagje, maar ik veronderstel dat het niet mogelijk is, in tabblad inschrijvingen vind je rechts wagens in de blauwe kolom, graag zou ik daarbij alle merken van wagens verkrijgen die in deze spreadsheet staan met hun aantallen, maar automatisch. Voorbeeld:

Ik voeg in de hoofdkolom bij wagen toe een: ROVER Vitesse, dat automatisch in de blauwe kolom wagens het merk Rover erbij komt en telt hoeveel er in de kolom merk staan. Maar ik veronderstel dat dit niet mogelijk is met excel?



Wie kan mij helpen alstublieft?
 

Bijlagen

  • rondrit.xlsx
    57 KB · Weergaven: 25
Zonde van de tijd.

Je eerste vraag.
Code:
=INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(A3;Inschrijvingen!$K$1:$K$252;0);1;;;"Inschrijvingen"))&" "&INDIRECT(ADRES(VERGELIJKEN(A3;Inschrijvingen!$K$1:$K$252;0);2;;;"inschrijvingen"))
Of:
Code:
=INDIRECT("inschrijvingen!A"&VERGELIJKEN(A3;Inschrijvingen!$K$1:$K$252;0))&" "&INDIRECT("inschrijvingen!B"&VERGELIJKEN(A3;Inschrijvingen!$K$1:$K$252;0))
 
Of deze voor vraag 1
PHP:
=VERT.ZOEKEN(A3;KIEZEN({1\2};Inschrijvingen!$K$3:$K$252;Inschrijvingen!$A$3:$A$252);2;ONWAAR)&" "&VERT.ZOEKEN(A3;KIEZEN({1\2};Inschrijvingen!$K$3:$K$252;Inschrijvingen!$B$3:$B$252);2;ONWAAR)
 
Bedankt voor de snelle reactie HSV,

Ik veronderstel dat ik dit moet plakken in B3 van tabblad punten? dan krijg ik volgende foutmelding en hij kruist de zoekwaarde A3 aan na vergelijken als fout

Foutmelding.jpg
 
Plongske,

Hoe plaats je dat in een excel cel zo'n php code? Is dat hetzelfde als normaal plakken?
 
Vreemd, bij mij niet.
 

Bijlagen

  • rondrit.xlsx
    56,7 KB · Weergaven: 30
Formule Van Harry getest en ook geen probleem gevonden
 
super gasten, nu werkt het ook bij mij. BEDANKT!

Hebben jullie nog eventueel antwoorden op mijn andere vragen?
 
Vul maar iets in, in kolom E.
 

Bijlagen

  • rondrit.xlsm
    65 KB · Weergaven: 32
Hierbij een oplossing voor het neven probleem. (vraag 2)
 

Bijlagen

  • rondrit AudiSport.xlsx
    62,2 KB · Weergaven: 27
Hierbij een oplossing voor het neven probleem. (vraag 2)

Beste plongske en HSV,

ik dank jullie echt voor de moeite, het is net zoals ik het wou :)
Maar plongske, hoe heb je dat gedaan voor die punten? want jullie hebben alle 2 een andere vraag opgelost maar in een andere file, nu krijg ik dat systeem van jou plongske voor het nevenprobleem niet helemaal opgelost in het bestand dat HSV hier plaatste, ik probeer het aan te passen maar lukt niet echt zoals op jouw file, kan je dit snel aanpassen in die file van HSV? Of hoe moet ik dat doen? kopiëren en plakken lukt niet echt naar behoren

Met vriendelijke groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan