excel herkend ingevulde waarde van een cel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

john1976

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
14
Goedemiddag,

Middels een userform worden er waarden naar een excel blad gekopieerd, dit gaat op zich helemaal goed, maar in dit excel blad staan ook formules in andere cellen die moeten gaan rekenen met deze waarden. Indien ik handmatig de waarden plaats wordt de berekening netjes uitgevoerd, maar zodra de waarde geplaatst wordt vanuit het vba script ziet de formule geen waarde in de cel.

Kan iemend mij aangeven hoe ik ervoor kan zorgen dat de formule wel de waarde gaat zien?

Het script ziet er als volgt uit.

Private Sub CommandButton3_Click()
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("NGS")

'eerste lege rij vinden van de excel sheet (map1)
iRow = ws.Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, _
SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1

For Regel = 1 To iRow
Set curCell = Worksheets("NGS").Cells(Regel, 1)
If curCell = Me.TextBox1.Value Then

Worksheets("NGS").Cells(Regel, 2).Value = Me.TextBox3.Value
Worksheets("NGS").Cells(Regel, 3).Value = Me.TextBox4.Value
Worksheets("NGS").Cells(Regel, 4).Value = Me.TextBox5.Value
Worksheets("NGS").Cells(Regel, 5).Value = Me.TextBox6.Value
Worksheets("NGS").Cells(Regel, 7).Value = Me.TextBox2.Value


End If
Next Regel

MsgBox "Opgeslagen"
Unload Me

End Sub
 
In principe is er niets mis met deze functie. Gebruik je eventueel punten en kommas in die textboxen? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de waarden opgeslagen worden als tekst en niet als getallen. Je kunt eventueel ook handmatig met de VAL functie de waarde expliciet naar getallen veranderen voordat je ze opslaat in de cel.
 
Het gaat hier niet alleen om getallen, het gaat hier vooral om datum velden waarmee gerekend wordt. datum + 14 dagen bijvoorbeeld
 
In principe veranderd dat niet zo heel veel aan mijn statement. Zolang het herkent wordt als tekst (bijvoorbeeld omdat de volgorde niet is zoals verwacht) kan er niet mee gerekend worden. Overigens worden data onder water ook opgeslagen als getallen.
 
Ik heb inmiddels het probleem gevonden, door het toevoegen van : "Dim regel As Long" was het probleem verholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan