• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Macro voor het ophalen van gegevens van Web-Site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dores

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
35
Hoi,

Voor mijn werk heb ik gegevens nodig van 1500 klanten die op een web-site staan gepubliceerd.

Voor elke klant heb ik een URL naar die site om de bedrijfsgegevens te kopieren naar Excel, voor deze handeling zou ik graag een macro willen schrijven.

Wat ik op dit moment heb is het volgende:

Sub Basics_Of_Web_Macro()
Dim myIE As Object
Dim myIEDoc As Object

Set myIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")

myIE.Visible = True

myIE.Navigate "https://empresite.eleconomista.es/BANDAS-INDUSTRIALES.html"

While myIE.Busy
DoEvents
Wend

Set myIEDoc = myIE.Document

Range("A1") = myIEDoc.p.title2.title02b
'Then we'll get something from teh inner page content by using the ID
Range("B1") = myIEDoc.getElementById("ico-telefono").innerText
Range("C1") = myIEDoc.getElementById("ico-domicilio").innerText
Range("D1") = myIEDoc.getElementById("ico-email").innerText
Range("E1") = myIEDoc.getElementById("ico-web").innerText

End Sub

De gegevens die ik moet hebben zijn:

Razón Social
CIF
Teléfono
Domicilio Social
Email
Web

Het zou geweldig zijn om bijvoorbeeld een box te hebben in Excel waar ik de URL in zou kunnen plaatsen en bij enter de macro de gegevens ophaalt en in Excel plaatst.

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg zou kunnen helpen.

Alvast bedankt,
 
alvast een begin
 

Bijlagen

  • Dores.xlsb
    19,9 KB · Weergaven: 26
Super, Dank je wel...

Ik ga er even rustig naar kijken.
 
verbeterde versie
 

Bijlagen

  • Dores.xlsb
    24,5 KB · Weergaven: 29
Geweldig cow18!!!

Ik ben gisteren nog de hele dag bezig geweest om dit gene voor elkaar te krijgen (copy past Special Transpose) door macros op te nemen en die onder de eerste VBA code van jou te plaatsen.

Hier ben ik echt heel blij mee, wat scheelt dit veel tijd zeg, dank je wel.

Ik denk niet dat het zo ver komt maar mocht ik nog een vraag hebben laat ik het je weten.

Take care and stay safe
 
soms gaat het nog mis bij het ophalen van gegevens.
Ipv. die busy of daar bovenop zou de readystate nog kunnen opgevraagd worden.
Mogelijks wordt eea. te snel opgevraagd en stond alles nog niet klaar.

Daarnaast heb ik de indruk, dat je niet te snel opeenvolgende gegevens kan/mag opvragen.
Dergelijke sites houden ergens intern een tellertje of een timer bij om te voorkomen dat je bv. je 1.500 firmas in 10 minuten zou kunnen opvragen.
In mijn laatste versie moest je enkel een nieuwe firma-naam als parameter ergens instellen en dan was je in een loopje vertrokken ... .
 
@cow18,

waarom heb je eerdere reacties van jezelf verwijderd?

Zo is dit draadje totaal niet meer te volgen!
 
Dat begint een gewoonte worden van member cow18 en is hier ook al meerdere keren op aangesproken, zonder resultaat blijkt nu. Nog een keer zo een actie en hem wordt de toegang tot het forum ontzegd. Misschien dat het nu duidelijk is.

Aan de overige lezers van dit topic. De reactie bevatten niet veel inhoud. Iets in de trant van "alvast een begin" en "verbeterde versie"
 
@huijb, Dan heb je zeker niet naar de inhoud van de bijlagen gekeken?;)
 
Er was geen inhoud meer
 
Er stond een Vba code in een module.

Ik kan het plaatsen, maar het is Bart's keuze om zijn berichten te verwijderen.
 
Bart moet daar eens mee stoppen, is zeer irritant voor een ieder die dit topic volgt, maar zeker ook voor de andere helpers. Bart kan ook gewoon zijn bericht aanpassen. Bart is nogal hardnekkig hierin. Bart is ook al een keer eerder hierom de toegang geweigerd. Bart is nogal eigenwijs. De laatste laatste waarschuwing is Bart in dit topic kenbaar gemaakt, maar eigenlijk al veel eerder via een persoonlijk schrijven.
 
Het lijkt me duidelijk dat Cow18 de vragensteller erg helpt, zie https://www.helpmij.nl/forum/showth...van-Web-Site?p=6225390&viewfull=1#post6225390
Dat is juist het doel van dit forum.

Iedere vragensteller/helper is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar bijdragen.
Het lijkt of deze moderator de onjuiste opvatting hanteert dat berichten het eigendom van het forum zijn.
Moderator, bestudeer eerst het Nederlandse auteursrecht alvorens een onjuiste reaktie te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
beste huijb, ik heb nooit een persoonlijk schrijven van je ontvangen, dat vind ik nochtans een vorm van elementaire beleefdheid als je iemand 3 dagen bant.
Verder vinden de topicstarters en de andere leden mijn bijdragen kwalitatief en daar ben ik dik tevreden over.
Dat jij dat kwalificeert als "alvast een begin" en "een verbeterde versie" zal mij een worst wezen.
We hebben een persoonlijk meningsverschil, laten we het daarop laten.
Je wilde die discussie achter gesloten deuren verder zetten, bon, ik laat me niet opzij zetten en me afstraffen als een balorige kleuter.
Moderator zijn, dat wil zeggen een discussie in goede banen leiden, dat is bij tijden een beetje een goede combinatie politieagent en kleuterleidster spelen.
Dat heb ik helaas niet vastgesteld.
Ik sta open voor verdere gesprekken, maar laat het duidelijk wezen dat ik op mijn bijdragen wil beoordeeld worden, niet op "irritant" gedrag, want dat laatste is het gevolg van een niet gemotiveerde en onoordeelkundig uitgesproken ban.
Moderators staan mogelijks boven God en vaderland, maar dan kan je op zijn minst verwijzen naar een bepaald artikel in de statuten of het huishoudelijk reglement waar ik tegen gezondigd zou kunnen hebben. De statuten vind ik terug, het reglement niet. Aftandse advocaten gebruiken in uiterste nood nog het begrip "gewoonterecht", misschien is dat nog een optie.
 
Laatst bewerkt:
@cow18,

waarom heb je eerdere reacties van jezelf verwijderd?

Zo is dit draadje totaal niet meer te volgen!

@cow,

wil je hier ook op reageren?
 
Eerst en vooral, ik heb ook 48 uur gewacht om te reageren. Dat rondt een beetje de harde kantjes in je reactie af.
Dus ik apprecieer het ook dat er gewacht wordt met een tegenantwoord, echt gemeend !

antwoord op jouw vraag, er moet ergens in een algemene instelling zijn op de site, dat je een reactie na een bepaald tijd niet meer kan aanpassen.
Vroeger, voor mijn ban was die ergens 3 maand veronderstel ik.
Die is daarna bijgesteld naar 24 uur. Bijgevolg, als ik iets post moet ik dat daarna binnen de 23 uur en 59 minuten terug verwijderen.
Misschien hebben jullie last van de leesbaarheid van een topic, maar ik heb nog veel meer last van de tijdsdruk.
Vooreerst probeer je de vraagsteller een degelijk en kwaliteitsvol antwoord te geven en ook kort op de bal te spelen.
De meeste vraagstellers spelen eveneens kort op de bal en repliceren vrij snel, tenzij het nacht is.
Je hebt er natuurlijk ook die maar 2 dagen of een week later reageren, dat weet je zelf ook en dan zakt je broek af.
Ik ga geen brede borst opzetten, maar meestal krijg ik van de vraagstellers een positieve feedback, een bedankje en soms een vervolgvraag.
Daarvoor doe ik het en jij vermoedelijk ook.
Ik heb het ooit gewaagd om kritiek te leveren op een andere topic en werd daarvoor in mijn ogen onterecht tot de orde geroepen.
Mijn antwoorden werden verwijderd maar de kritiek aan mijn adres bleef staan en ik werd gebannen voor 3 dagen, man toch.

Ik begeef me op gevaarlijk juridisch en voor mij onbekend terrein, maar zoek het even op, tegen welke regel van het huishoudelijk reglement (onvindbaar) of de statuten heb ik gezondigd als ik mijn eigen bijdragen verwijder ??? Nogmaals, dat verwijderen is voor mij vermoedelijk een grotere last dan het verlies aan leesbaarheid aan jullie kant.

Ik vermoed dat dit antwoord je niet 100% tevreden stelt, maar dan ken je toch de achtergrond.

Achter de schermen kan er mogelijks tussen mij en Huijb een evenwichtig gesprek komen en dan is dit probleem van de baan.
Anders volgt er een verwijdering, in dat geval, succes iedereen en overleef corona, er zijn belangrijker dingen in het leven dan een verloren gegane reactie.
 
Nog even een aanvulling,
ik denk van mezelf dat ik waardevolle bijdragen lever en dat ik me daarbij steeds zeer beleefd en correct opstel.
Begrippen als "irritant" en zo voort, die zijn aan mij niet besteed.
Op het gevaar van te veralgemenen, Vlamingen zijn niet zo gekend als assertief, als ik hier even op mijn strepen sta, dan is er iets aan de hand.
Spreek me tegen en zoek eea. op, die ene topic en dan nog even tegen Senso en Suverno (of zoiets), meer negatiefs ga je niet vinden als negatiefs van mij aan een derde.
Dit is een uitnodiging om mijn ogen te openen, zoek maar op ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan