• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel - Meerdere zoekresultaten op volgorde weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelnoobske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Berichten
3
Beste forumleden,

Uiteraard heb ik eerst via google en de interne zoekopdracht getracht om het antwoord te vinden. Ik krijg het echter niet specifiek in mijn bestand verwerkt.

Mijn Excel-probleem (zie bijlage voor het bestand):
In Kolom A heb ik een GEB-ID. Ieder GEB-ID heeft meerdere Object-ID's. Deze zijn weergegeven in kolom B. Middels een formule wil ik op GEB-ID zoeken en dat vervolgens alle bijbehorende Object-ID's op volgorde worden weergegeven. Via een simpele formule van verticaal zoeken of index i.c.m. vergelijken wordt alleen het eerste resultaat weergegeven.

In de bijlage heb ik 2 tabellen gemaakt waarin ik zelf een poging heb gewaagd. De gegevens gebruikt in de bijlage is een selectie van een groter bestand. De formule zou ik dus moeten kunnen gebruiken op een groter geheel.

Als iemand mij op weg kan helpen zou dat enorm fijn zijn! Alvast bedankt!!

Bekijk bijlage Excel - Meerdere resultaten zoeken.xlsx

Groet,

Danny
 
Mag het ook met een draaitabel?
 

Bijlagen

  • Excel - Meerdere resultaten zoeken1.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 67
Ik vermoed dat dat niet gaat werken. Ik zal de bedoeling iets uitgebreider toelichten:
Ik heb een Excel-bestand met daarin ongeveer 50 sheets. Iedere sheet heeft als naam een GEB-ID. Dus in mijn voorbeeld zou dat 1000-74-1 zijn. Verder heb ik een sheet met een database. In de sheet 1000-74-1 staat een formule die zoekt in de sheet van de database. In een draaitabel kun je volgens mij geen formule verwerken? Als dit wel kan zou het misschien werken.
Zie nieuwe bijlage voor toelichting.Bekijk bijlage Excel - Meerdere resultaten zoeken2.xlsx
 
@Excelnoobske,
zo'n soort vraag is al vaak gesteld op dit forum.
Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken en je hebt meteen resultaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan