• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel #N/B verbergen (vervolg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
=ALS.NB(ALS(A2="";"";VERT.ZOEKEN(A2;Sheet!$A$1:$Y$25005;2;ONWAAR));"")
 
of:
Code:
=ALS(of(A2="";aantal.als(Sheet!$A$1:$a$25005;a2)=0);"";VERT.ZOEKEN(A2;Sheet!$A$1:$Y$25005;2;ONWAAR))
 
Beiden, heel hartelijk dank! Ik ben wat minder bekend met Excel functies en formules.
Heb een aantal vaste formules, die ik in een aparte sheet heb staan en waar ik regelmatig gebruik van maak.
Daarnaast nog een Excel add-in. Meestal is dat voldoende.
Dit is dan weer iets nieuws.

Zonder afbreuk te doen aan de 2e oplossing... ik denk dat de 1e oplossing, voor mij als leek, wat minder complex is.
Nogmaals dank!

p.s. het is jammer dat dit via een omweg moet en dat Excel hier geen standaard oplossing voor heeft.
ik verzin maar wat: ipv het woord 'onwaar' twee x " dus zoiets. als ALS(bla-bla formulie;2;"")
m.a.w. vul data uit kolom 2 in, of blanco indien niets gevonden.
of zoiets..
 
Ik kom hier toch nog even op terug, als het mag.

Dus ik gebruik deze formule:

Code:
=ALS.NB(ALS(A2="";"";VERT.ZOEKEN(A2;NummersWerk!$A$1:$Y$25005;2;ONWAAR));"")


Dit werkt op zich prima, met 1 uitzondering: daar waar in de 'Nummerswerk' sheet (bron) -niets- staat (lees: lege cel),
komt in de (laat ik zeggen) 'destinatie-sheet', de sheet met deze formule dus, een 0 te staan.
De formule vindt niets, dus plaatst een 0.

Vraag: Hoe kan ik dat voorkomen?

Het wijzigen van celeigenschappen heeft geen invloed, naar het schijnt.

Overigens, hetzelfde probleem is ook bij de andere formule:
Code:
=ALS(OF(A2="";AANTAL.ALS(NummersWerk!$A$1:$A$25005;A2)=0);"";VERT.ZOEKEN(A2;NummersWerk!$A$1:$Y$25005;3;ONWAAR))

suggesties?

Dank nogmaals!

-
 
Hartelijk dank!
Dit zou ik zelf nooit verzonnen hebben.

Overigens, nét... gevonden, je was me net voor met een andere oplossing...

dit lijkt ook te werken:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;NummersWerk!$A$1:$A$25000;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(A2;NummersWerk!$A$1:$A$25000;3;ONWAAR))
Maar, toegegeven, jouw oplossing is een heel stuk eenvoudiger :)

Nogmaals dank!

-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan