• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

heukelum90

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
20
Hallo,

Ik had een collega die het lukte maar die is vertrokken dus sta nu voor het volgende probleem:

Ik probeer gegevens van contracten vanuit een excel bestand in een word bestand te zetten. Zodat ik niet alle gegevens steeds opnieuw hoeft te typen.

Ik heb gegevens als naam, adres, geboortedatum, bsn nummer etc. in een excel bestand staan van mijn werknemers en heb een nieuw contract opgesteld in word waarin die gegevens automatische naartoe geplaatst moeten kunnen worden zonder dat ik het over hoef te typen.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Mvg, Ferry
 
Hallo,

Ik had een collega die het lukte maar die is vertrokken dus sta nu voor het volgende probleem:

Ik probeer gegevens van contracten vanuit een excel bestand in een word bestand te zetten. Zodat ik niet alle gegevens steeds opnieuw hoeft te typen.

Ik heb gegevens als naam, adres, geboortedatum, bsn nummer etc. in een excel bestand staan van mijn werknemers en heb een nieuw contract opgesteld in word waarin die gegevens automatische naartoe geplaatst moeten kunnen worden zonder dat ik het over hoef te typen.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Mvg, Ferry

Dat doe je middels het samenvoegen. Maar belangrijk is om te weten welke versie van Word en Excel je gebruikt. Is dat 2007, dan werkt het allemaal wat 'anders' dan bij de voorgangers.
 
Hallo Teun,

Ik hoop dat u mij er kunt helpen. Ik beschik over word en excel 2007.

groet ferry
 
Vraag:

Kan je het excelbestand meesturen?
Je kunt er natuurlijk alle gegevens uithalen, als alleen de eerste rij met z.g. 'veldnamen' er maar in blijft staan.
Dat 'legt wat makkelijker uit'
 
Hier de bestanden, de gegevens van Excel moeten op de open plaatsen komen in Word.

Groete Ferry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik meld mij maar even aan op je vraag. Het is in principe een klusje van 5 minuten, maar ik zit helaas in een 2003 omgeving.
Tenzij teugem al snel retour komt, kan ik je bestandje in een 2007 omgeving vanmiddag omstreeks 16.00 uur maken. Om 16.05 uur is íe dan af.
Ik lees wel of het nog nodig is.

Als ik het voor je doe, dan ontvang je 2 bestanden: het "sjabloontje" met de veldcodes voor toekomstig gebruik en het samengevoegde bestand voor álle medewerkers.
Dat samengevoegde bestandje wordt te groot om hier als bijlage te posten, dat stuur ik je wel over de mail. Doe maar even je zakelijke mailadres, maar wacht met plaatsen tot ik er concreet om vraag vanmiddag en haal het na 5 minuten weer weg. Je weet maar nooit wat voor 'zotten' hier allemaal meelezen..............

Haal trouwens die 2 bestanden even weg. De 'hele' wereld kan nu persoonsgegevens van die mensen lezen, da's minder aan te bevelen.
 
Laatst bewerkt:
Haal trouwens die 2 bestanden even weg. De 'hele' wereld kan nu persoonsgegevens van die mensen lezen, da's minder aan te bevelen.
De bestanden verwijderd, bedankt voor het melden.
 
Ik meld mij maar even aan op je vraag. Het is in principe een klusje van 5 minuten, maar ik zit helaas in een 2003 omgeving.
Tenzij teugem al snel retour komt, kan ik je bestandje in een 2007 omgeving vanmiddag omstreeks 16.00 uur maken. Om 16.05 uur is íe dan af.
Ik lees wel of het nog nodig is.

Als ik het voor je doe, dan ontvang je 2 bestanden: het "sjabloontje" met de veldcodes voor toekomstig gebruik en het samengevoegde bestand voor álle medewerkers.
Dat samengevoegde bestandje wordt te groot om hier als bijlage te posten, dat stuur ik je wel over de mail. Doe maar even je zakelijke mailadres, maar wacht met plaatsen tot ik er concreet om vraag vanmiddag en haal het na 5 minuten weer weg. Je weet maar nooit wat voor 'zotten' hier allemaal meelezen..............


Hallo Pasja,

Ik ben erg blij u mij er mee kunt helpen zou u mij een mail willen sturen dan weet ik naar welk e-mail adres de bestanden moet sturen.
Mvg, Ferry
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bestanden gedownload voordat deze foetsie waren.

Moet het uurloon ook verwerkt worden in het sjabloontje?

Het is af. Svp geen nieuw bestand bijvoegen, maar even hier de wijziging doorgeven svp.
 
Laatst bewerkt:
okee, ja het uurloon moet verwerkt worden in artikel 6.
Kunt u ook een beschrijving maken voor als ik het zelf wil doen de volgende keer.

groete ferry
 
ja, die maak ik ook, alleen niet nu, dat doe ik tegelijk uitgebreid zodat deze geplaatst kan worden op de Helpmij site. Ik post in dit topic wel een berichtje als íe gereed is, dan kun je 'm daar downloaden.
 
ja, die maak ik ook, alleen niet nu, dat doe ik tegelijk uitgebreid zodat deze geplaatst kan worden op de Helpmij site. Ik post in dit topic wel een berichtje als íe gereed is, dan kun je 'm daar downloaden.


Ik heb het bestand nog eens bekeken en zie dat er nog iets aangepast moet worden, dan ga ik zo even doen. Wilt u dan dat ik het bestand openieuw plaats in dit topic of moet ik het naar u mailen?
 
Ik heb mijn plannen bijgesteld en wilde er net aan beginnen. (ik zit nu achter een 2007 machine) Wat moet er veranderd worden?
 
OK, je beheerst de zoek en vervang functie in Word hoop ik? (Anders moet je een keer of vijftig die wijziging doorvoeren...........)

Ik stuur je over enkele momenten het bestand. Je ontvangt:

het compleet samengevoegde bestand (53 afzonderlijke brieven)

Het sjabloontje stuur ik je ook, alleen heb je er (denk ik) weinig aan, want ik heb de standaard brief en het Excelbestand op mijn machine naar een map gekopieerd en ze hernoemd. Ik vermoed dientengevolge dat het sjabloontje met jouw eigen bestandsnamen en de twee bestandsnamen op jouw computer in andere mappen dan waarin ik ze had, niet werkt, maar je kunt iig wel de layout bekijken (veldnamen etc. etc.) Het ook zomaar kunnen dat je de sjabloon met een foutmelding op je scherm krijgt. Er wordt een sql koppeling gelegd en die is op mijn machine anders dan op de jouwe.

Wacht met samenvoegen totdat de handleiding af is en op de Helpmij staat. Ik verwacht dat die binnen een week klaar is. Hij zal gaan heten : Word en Excelbestanden samenvoegen in Office 2007.

Tot slot: ik heb een datumveld aan het eind van het contract (sjabloontje) ingevoegd die zichzelf automatisch bijwerkt. Dit betekent dat wanneer je het sjabloontje volgende week zou gebruiken, er als onderteken datum staat : woensdag 14 oktober.

Oeps, je mailadres is weg en dat had ik nog niet genoteerd. Waar mogen de bestandjes heen?
 
Laatst bewerkt:
okee, hartstikke bedankt:)
U heeft mij hiermee erg veel werk bespaard.

Ik wacht op uw mail.

Mvg, Ferry
 
check je mail, de bestanden zijn verzonden.

Check bij een stuk of veertien personen het uurloon.
In de uitgewerkte brieven staat bijvoorbeeld:

€ 8,8499999999999996 ipv. € 8,85

Vermoedelijk door jouw keuze van celopmaak, heeft Word een bepaalde 'vreemde' manier van overnemen cijfers toegepast. Je zal dus handmatig even in de contracten bij die mensen de waarde moeten veranderen naar 8,85 ipv 8,8499999999996

Leuke grap van Word (maar niet heus!!!)

Als je het samenvoegen eenmaal beheerst (na mijn tutorial) oefen dan eerst even in Excel hoe je de kolom / celwaarde moet instellen in je bronbestand (Excel persoonsgegevensbestand) anders blijf je tot in de lengte van dagen aangemaakte en samengevoegde contracten op één onderdeel nabewerken en dat is niet echt de bedoeling van een samenvoeging.

Ik kijk even of ik in je bronbestand de celwaarde simpel kan veranderen, dan stuur ik je het totale bestand nog wel een keer, dan hoef je handmatig niets te veranderen................

Ik heb je om 12.11 uur het nieuwe bestand gestuurd. De tig cijfers achter de komma zijn nu weg.

Mail HIER op de Helpmij of je het eerste en tweede bestand in goede orde hebt ontvangen. Ik wil van dat gegevensbestand af op mijn hdd (ik wil geen privégegevens van het bedrijf op mijn pc, dus ik wil het bestand deleten, maar doe dat pas als jij mij laat weten dat het goed is overgekomen)
 
Laatst bewerkt:
check je mail, de bestanden zijn verzonden.

Check bij een stuk of veertien personen het uurloon.
In de uitgewerkte brieven staat bijvoorbeeld:

€ 8,8499999999999996 ipv. € 8,85

Vermoedelijk door jouw keuze van celopmaak, heeft Word een bepaalde 'vreemde' manier van overnemen cijfers toegepast. Je zal dus handmatig even in de contracten bij die mensen de waarde moeten veranderen naar 8,85 ipv 8,8499999999996

Leuke grap van Word (maar niet heus!!!)

Als je het samenvoegen eenmaal beheerst (na mijn tutorial) oefen dan eerst even in Excel hoe je de kolom / celwaarde moet instellen in je bronbestand (Excel persoonsgegevensbestand) anders blijf je tot in de lengte van dagen aangemaakte en samengevoegde contracten op één onderdeel nabewerken en dat is niet echt de bedoeling van een samenvoeging.

Ik kijk even of ik in je bronbestand de celwaarde simpel kan veranderen, dan stuur ik je het totale bestand nog wel een keer, dan hoef je handmatig niets te veranderen................

Ik heb je om 12.11 uur het nieuwe bestand gestuurd. De tig cijfers achter de komma zijn nu weg.

Mail HIER op de Helpmij of je het eerste en tweede bestand in goede orde hebt ontvangen. Ik wil van dat gegevensbestand af op mijn hdd (ik wil geen privégegevens van het bedrijf op mijn pc, dus ik wil het bestand deleten, maar doe dat pas als jij mij laat weten dat het goed is overgekomen)


Hallo, het is ontvangen.
Maar ik had u een mail terug gestuurd. waarin stond dat ik het sjablonen bestand niet kan openen. En het Excel bestand zit er niet bij.

mvg,
 
Klopt, het Excelbestand zat er ook niet bij, die had je zelf al, daar is niets in gewijzigd.
Het WORD bestand ging het om, dat was 1 bestand met ruim 50 brieven erin. Die zat er ook bij.

Ik heb je nog een tweede mail gestuurd, met alleen dat samengevoegde bestand erin (alle brieven aangemaakt, maar dan zonder tig cijfers achter de komma's)

Dat live accountje lees ik maar zelden uit, ik gebruik het alleen maar om Helpmij berichten te verzenden.

Dit berichtje bedoelde je :
bedankt,

Waar kan ik het Excelbestand vinden met de gegevens?
Zodat ik het een en het ander kan aanpassen en word het dan gelijk verwerkt in het Word bestand?
En het sjablonen bestand kan ik niet openen?


Heb heel even geduld met het zelf leren van het samenvoegen. Ik ga jouw bestand gebruiken in de tutorial (uiteraard met een paar andere namen en overige persoonsgegevens erin) Voordeel is dan dat die tutorial voor een ieder die het wil leren geschikt is, alleen jij hebt dan een 100% tutorial voor jou alleen, omdat 'toevallig' jouw kolomnamen door mij als voorbeeld worden gebruikt :D

Sterker nog, ik ga zelfs jouw contract als bron gebruiken voor de tutorial. (Uiteraard verander ik alle verwijzingen naar het bedrijf waar je voor werkt).

Waarom zou ik zelf moeite doen een standaardbrief te maken als ik over een prima voorbeeld kan beschikken? Dat geldt ook voor het adressenbestand -> veldnamen. Die hoef ik óók niet meer te maken.

De tutorial wordt dus voor jou straks wel heel erg 'gemakkelijk' en herkenbaar. ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan