• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, het Excelbestand zat er ook niet bij, die had je zelf al, daar is niets in gewijzigd.
Het WORD bestand ging het om, dat was 1 bestand met ruim 50 brieven erin. Die zat er ook bij.

Ik heb je nog een tweede mail gestuurd, met alleen dat samengevoegde bestand erin (alle brieven aangemaakt, maar dan zonder tig cijfers achter de komma's)

Dat live accountje lees ik maar zelden uit, ik gebruik het alleen maar om Helpmij berichten te verzenden.

Dit berichtje bedoelde je :
bedankt,

Waar kan ik het Excelbestand vinden met de gegevens?
Zodat ik het een en het ander kan aanpassen en word het dan gelijk verwerkt in het Word bestand?
En het sjablonen bestand kan ik niet openen?


Heb heel even geduld met het zelf leren van het samenvoegen. Ik ga jouw bestand gebruiken in de tutorial (uiteraard met een paar andere namen en overige persoonsgegevens erin) Voordeel is dan dat die tutorial voor een ieder die het wil leren geschikt is, alleen jij hebt dan een 100% tutorial voor jou alleen, omdat 'toevallig' jouw kolomnamen door mij als voorbeeld worden gebruikt :D


Okee, de conclusie is dus dat ik moet wachten tot dat jij een nieuw topic heb gemaakt met hoe het precies in zijn werk gaat. Daar kan ik dat zien hoe ik verder moet gaan als er bijv. nieuwe mensen komen. Want nu weet ik nog niets.

mvg,
 
Die tutorial is er binnen een week, dat beloof ik je (misschien al binnen een dag of wat, maar ik wil een slagje om de arm houden, vandaar een week) Ik laat je overigens in DIT topic waarin we nu communiceren weten als ik de tutorial aan de Helpmij heb gegeven.

Het gemailde bestand met de brieven voldoet aan je verwachtingen?
 
Laatst bewerkt:
Die tutorial is er binnen een week, dat beloof ik je (misschien al binnen een dag of wat, maar ik wil een slagje om de arm houden, vandaar een week) Ik laat je overigens in DIT topic waarin we nu communiceren weten als ik de tutorial aan de Helpmij heb gegeven.

Het gemailde bestand met de brieven voldoet aan je verwachtingen?

ja het voldoet aan mijn verwachtingen. Nu is het alleen nog wachten op de uitleg. Want ik heb nog 40 contracten die ik moet maken waarvan ik de gegevens nog in het Excel bestand moest zetten.

Mvg,
 
Dat Excelbestand van je is prima, dat kun je vullen met gegevens. Dat bestand kun je straks gebruiken.
 
Ik heb goed nieuws voor je, de tutorial is morgenavond af waarna ik 'm aan de redactie van de Helpmij zal aanbieden. Het is aan hun wanneer zij 'm op de Helpmij gaan plaatsen in de sectie 'tips en handleidingen'. (Dáár ga ik dus niet over)
Ik ben 'slechts' 6 uurtjes met de tutorial bezig geweest en verwacht nu nog 1 uurtje werk eraan te hebben.
 
http://handleiding.helpmij.nl/

@heukelum90: Nog meer goed nieuws, de tutorial is zojuist, donderdag 8 oktober 2009 om 17.55 uur, door mij aan de Helpmij aangeboden. Na goedkeuring en met enig geluk kun je 'm dus binnenkort gaan vinden in:

Klik
 
Laatst bewerkt:
Deze is inmiddels bij de redactie binnen gekomen. Ik heb deze door gestuurd naar de personen die zich met de tips en handleidingen bezig houdt. Bedankt Pasja namens de redactie.:)
 
@heukelum90, kijk eens naar dit topic en dan met name naar het bericht van 22.11 van Corverm, dáár staat de tutorial. Veel (studie) succes ermee !
 
Laatst bewerkt:
Heukelum90, is de tutorial bruikbaar?

Hallo Pasja,

Sorry voor de late reactie. Ik ben maar 1x in de week aan het werk op het bedrijf en dit was een speciale klus voor mij die contracten. De tutorial is erg duidelijk, hartstikke bedankt ervoor. Heb hem net zelf uitgevoerd met wat nieuwe gegevens echt erg handig. Ik hoop dat je er meer mensen mee hebt geholpen.

Mvg, Ferry
 
Hallo Pasja,

Sorry voor de late reactie. Ik ben maar 1x in de week aan het werk op het bedrijf en dit was een speciale klus voor mij die contracten. De tutorial is erg duidelijk, hartstikke bedankt ervoor. Heb hem net zelf uitgevoerd met wat nieuwe gegevens echt erg handig. Ik hoop dat je er meer mensen mee hebt geholpen.

Mvg, Ferry

Zit nu met het volgende probleem, ik volg alle stappen goed. Nu bij de laatste stap (Voltooien en samenvoegen) --> (Afzonderlijke documenten bewerken) --> ( alles is aangevinkt klik dan op OK ) en dan moet die automatisch de contracten gaan maken. maar dan reageert die niet meer, hij blijft laden. Dus ik weetniet hoelang dat moet duren want heb tog wel een 15 min gewacht maar hij deed niets, hij bleef laden.

Hopenlijk kan ik geholpen worden.

mvg,
 
Het kost je een paar minuten, maar probeer het volgende:

zet in Word een leeg vel op het scherm. Typ (bijv.) alleen maar op dat vel:

Ik heet

Save het bestand onder de naam test.docx

Maak nu in Excel een zeer klein bestandje aan met (bijv.) maar 2 kolommen en 3 rijen.

Noem kolom A 'Voornm" en noem kolom B "Achternm".

Vul enkele rijen met (bijv.)

Jan Jansen
Piet Pietersen
Apie Appingen

en save het Excelbestand onder de naam Exceltest.xlsx

Print de tutorial uit en volg de stappen, maar gebruik dit keer deze door jouzelf gemaakte kleine bestandjes (waarbij je doel dus wordt dat achter Ik heet in het samengevoegde bestand dus de voornamen en achternamen komen te staan van de drie personen in dat Excelbestandje). Werkt het goed, dan zit er mogelijk een bugje in het bronbestand waarmee je tot nu toe hebt geoefend o.i.d.
Dit hele proces zal je niet meer dan 5 tot 10 minuten kosten.

Ik heb de tutorial vanaf stap 0 doorgewerkt en kwam tot het resultaat zoals beschreven, m.a.w. ik weet dus eigenlijk best wel zeker dat het goed moet werken. Uit jouw reactie blijkt ook dat alles klopt tot die allerlaatste handeling -> het feitelijke samenvoegen.

Het moet dus in de door jou gebruikte bestanden zitten.
Welke heb je overigens gebruikt? De 'echte' zoals die in het bedrijf waarvoor je werkt gebruikt worden, of heb je de door mij gemaakte oefenbestanden gedwonload en gebruikt?

Heb je tot nu toe alleen jullie echte en eigen bestanden gebruikt, probeer het dan ook eens met de door mij gebruikte en naar de Helpmij geuploade bestandjes.

Vraagje: op jouw werk wordt toch niet het een of andere moeilijke bedrijfsnetwerk gebruikt voor de samen te voegen bestanden? Ik heb er namelijk geen flauw idee van hoe netwerkpaden zich zullen gedragen op het terrein van samenvoegen (SQL). Áls je dan toch op een bedrijfsnetwerk zit, zorg er dan iig voor dat de twee werkbestanden in jouw eigen persoonlijke map staan en niet in algemene netwerkmappen.

Misschien is één van de andere mensen die dit topic leest, bereid om de Tutorial een keer door te werken mét gebruikmaking van de te downloaden bestanden?
 
Laatst bewerkt:
Heb je zo ook een tutorial voor excel 2003?

bedankt

Nee, helaas nog niet. Ik heb thuis geen 2003 en op het werk zou ik het ooit wel kunnen en willen doen, maar dat gaat vele weken / enkele maanden kosten, want zo'n tutorial maken kost een uurtje of 10 zuivere typtijd en dat kan ik alleen maar tussendoor doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan