• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel plaatst automatisch nieuwe regels waar ik dat niet wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Berichten
225
Ik heb voor mijn werk een excel document gemaakt om allerlei zaken in over te dragen naar collega's.
Nu heb ik een sheet dat 5 dagpagina onder elkaar heeft staan. Per dag worden daar allerlei zaken geplaatst maar als er wat wordt getypt dan wordt er op de bladzijde er onder automatisch een nieuwe blanco regel toegevoegd. Dit zorgt er voor dat de standaard tekst die al op iedere dagpagina is ingevuld steeds een regel zakt en dat is niet zoals ik het wil.

Mijn vraag is dan hoe voorkom ik dat excel deze ongevraagde regels blijft plaatsen? Ik heb wel gemerkt dat dit veelal gebeurd wanneer je na het plaatsen van tekst op enter drukt. Wanneer je de cel verlaat met de pijltjes toets of tab toets gebeurd dit niet. Druk op enter in een lege cel dan wordt er geen extra regel toegevoegd. Op enter drukken na invoeren tekst is een soort van gewoonte.

Zie bijlage en dan veld "dagelijkse uitgifte goederen"

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Week 32.xlsx
    269,7 KB · Weergaven: 34
Ik zou er zo de reden niet van weten maar ik vind het ook vreemd gedrag. Als je de bladen naast elkaar zet in plaats van onder elkaar heb je er geen last van.
 
Naast elkaar heb ik wel aan gedacht maar dan krijg ik zoveel tabbladen naast elkaar dat het overzicht kwijt raakt. Had zelfs al gekeken of je twee rijen tabbladen boven elkaar kunt krijgen maar ook dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gebeurd overigens niet door het indrukken van de Enter toets maar al op het moment dat je gegevens in een cel invult. Als je het blad even zodanig verkleind dat je tevens een deel van de volgende dag kunt zien dan zie je dat gebeuren.
 
Klopt, het gebeurd ook niet altijd maar wel als je bijna aan het einde van de cel bent. het is inderdaad heel willekeurig. Heb al meerdere cel opties getest maar niets lijkt te werken. Ook het blokkeren of vergrendelen van de eerste 3 rijen cellen van iedere pagina werkt niet.

Weet je toevallig of het mogelijk is om twee tabblad balken boven elkaar te krijgen op de een of andere manier?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, daar heb ik nog nooit wat mee gedaan.
 
Probleem gevonden. Omdat het een gedeelde werkmap is waar meerdere mensen tegelijkertijd in kunnen werken gebeurd dit. Voor mij nog steeds vreemd want ook als ik zeker weet dat ik er alleen in werk gebeurd dit. Ik kan in de instellingen van het delen van de werkmap geen optie vinden die dit uitschakelt. Iemand nog een idee hoe dit tegen te gaan en toch de werkmap kunnen delen?
 
Goed gevonden. Het kan uiteraard ook een bug in Excel zijn.
 
Geen idee, maar het is wel irritant. Maar misschien had Microsoft er een bedoeling mee?
 
Dat kan ik me niet voorstellen. Ik verwacht dat het een bug is.
 
@heula Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat.
 
Niet echt opgelost maar ik weet wel waar het probleem zit dus vandaar status "opgelost"
 
Zou je die oplossing willen delen met de overige members van Helpmij, hebben zij er in de toekomst misschien ook nog wat aan.
 
Het document dat ik heb was een gedeeld document (werkmap delen in controleren)
Als je het delen uitschakelt is dit probleem verholpen maar dan kun je dus niet meer met meerdere mensen tegelijkertijd in het document werken.
 
Lees eens wat op de site van JKP over bestanden delen.
JKP = Jan Karel Pieterse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan