• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Selectie van week tot week in VBA Query verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PartyDJ

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2012
Berichten
8
Hallo,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik ben bezig met het maken van een excel database dit lukt aardig ik maak gebruik van Excel 2007 en VBA.
Ik krijg alle data gewoon uitgevoerd alleen loop ik vast op de laatste opdracht.

Ik heb een JPG bijgevoegd van het invoer venster.

Ik ben op zoek naar de query die ik nodig heb om de selectie te kunnen tonen van bijvoorbeeld alles wat tussen week 20 en week 35 zit.
En als er in het selectie vakje tot geen week ingevuld staat moet hij gewoon alles tonen.

Naamloos.jpg

Ik hoop dat mijn uitleg zo een beetje gesnapt wordt.

Ik heb geprobeerd het xlsm bestand toe te voegen echter lukt dit niet. bestand is te groot :(
 
Laatst bewerkt:
Reduceer je bestand en plaats het svp alsnog hier.
 
Dat kan volgens mij met 'iets' minder code.
Als je in het werkblad 'data' in kolom C de volgende formule gebruikt
=WEEKNUM(B2;21)
kijg je in kolom C een getal.
Dat kun je veel gemakkelijker in een autofilter regel zetten

Code:
.autofilter 3, ">" & cmbweek.Value,xlAnd,"<" & cmbweektot.value

Zie de bijlage.
 

Bijlagen

  • __zonder ADO snb.xlsm
    94,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Niet helemaal precies wat ik bedoel.
Ik ben nu alle macro's kwijt :(

Het blad Data staan nu maar 4 events op maar dit worden er wel 100.
Men moet een selectie kunnen maken van de ingevoerde weken uit het blad Data.

Maar men moet ook alles appart kunnen selecteren.

Dus ik zoek de VBA code die het volgende doet.

Op het moment dat cmbWeek geselecteerd word en met selecteerd ook cmbWeektot moet hij alles laten zien wat hier tussen plaats vind en ook nog is gefilterd op de daarboven geselecteerde overige Comboboxen.

Ik moet dus de VBA-Code hiervoor hebben zodat ik hem in mijn orginele bestand kan plaatsen waar nu al heel wat andere marco's in actief zijn.
 
Laatst bewerkt:
Al die andere macro's zijn overbodig als je mijn suggestie volgt.
Dan kun je alles met autofilter afhandelen.
Je hoeft er maar 3 regels VBA code bij te zetten en je bent klaar.
Is niet erg als je dat zelf eerst probeert.
Het aantal regels in de sheet 'data' is volledig irrelevant voor de filtermethode.
 
De macro's zijn inrelevant te noemen maar ik moet kunnen filteren op een 8 tal verschillende gegevens.
Dus niet alleen week van tot maar ook bijvoorbeeld enkel op winkel

Vandaar dat ik dus op zoek was naar de vba code die ik hiervoor moet gebruiken die ik dan in de macro kan toevoegen.

Wie kan me daar mee helpen
 
Die kun je zelf maken als je je enigszins verdiept in de code die ik suggereerde.
 
Met dat antwoord kan ik vrij weinig. Als ik had geweten hoe ik die vba code had moeten schrijven had ik die vraag niet hier gesteld. Volgensmij heet dit forum het helpmij forum en niet het zoek zelf uit forum.

Maar voor zover bedankt. Misschien dat er iemand anders is die mij wel van deze code kan voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan