• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Excel tabbladen openen met naam en wachtwoord

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Wij houden de uren bij van onze personeelsleden die bij ons op ( Pand 2 ) werken.
De uren worden door 2 medewerkers bij gehouden die ook binnen dit ( pand 2 )werken.
Die hebben dus ook een tabblad met een naam.
Maar 1 maal in de maand wordt dit bestand naar onze administratie gemaild die dus niet binnen ons pand zitten. Daar moet het geopend kunnen worden door iemand die dus niet een tabblad met naam heeft.

Tevens heb ik een aantal tabbladen gekoppeld aan de urenlijsten voor afrekeningen binnen ( Pand 2 )
Maar deze afrekeningen hoeven die door de administratie gezien te worden, deze zijn alleen voor ( Pand 2 ) bestemd.
Ik heb de Naam Peter in tabblad mensen vervangen door Jordie het wachtwword heb ik aangepast naar 565656. Als ik nu probeer in te loggen dus met Jordie en wachtwoord 565656 en ik geef een tab dan krijg ik direct de melding onjuist wachtwoord.
 
Je plaatst dus een integer waarde waar tekst hoort te staan.
Wijzig dan het wachtwoord van 565656 naar '565656
Dus met een enkele quote er voor.
Het in te geven wachtwoord tijdens inloggen is dan 565656.
Dus zonder een enkele quote er voor.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor, Dit schijnt inderdaad te werken.
Is het ook mogelijk dat je zonder de tab de OK kunt activeren. Want je ziet dat ik daar toch niet zo snel achter kwam alleen omdat je het zei. Dus nadat het wachtwoord is ingevuld dat de OK knop actief wordt en gedrukt kan worden. Anders weet ik nu al dat ik een tal van mailtjes krijg dat de OK knop niet geactiveerd wordt. ik weet namelijk niet hoeveel verschillende personen de urenlijsten controleren op de administratie.
Ik ga morgen middag dit omzetten en testen.
Maar voor nu alvast bedankt.
 
Ik zal er morgen nog eens naar kijken. Nu eerst deze:
Braupakt-1.jpg
 
Dat gaat het bij mij niet meer worden.
Morgen 6:00 uur wekker maar geniet ervan.
 
Je kan het natuurlijk ook zo doen.
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    58 KB · Weergaven: 3
Bij deze is een druk op de Tab toets niet nodig:
 

Bijlagen

  • Wachtwoord ingeven en iedere gebruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    47,2 KB · Weergaven: 6
Bij deze heb je de knop OK niet nodig.
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    57,8 KB · Weergaven: 3
Waarom ook niet eenvoudig ?
 

Bijlagen

  • __eigen_werkblad_eerst.xlsb
    14,5 KB · Weergaven: 10
Goede avond,
Heb zojuist jullie voorbeelden even geprobeerd en die werken allemaal prima.
Ik ga ze morgen in mijn bestand verwerken om te kijken hoe ze daar werken en om te zien welke
het prettigste in gebruik is. Maar mag ik jullie allemaal alvast bedanken voor de suggesties en de aangedragen oplossingen. ik kom er morgen nog op terug.
 
Hoi Edmoor,
Ik heb alles overgezet naar mijn bestand.
In eerste instantie werkten de knoppen "OK & Stop" niet. Hier heb ik effe nagezocht maar kwam erachter dat de knopnamen gewijzigd waren. Dat is nu opgelost.
1) Als ik in mijn bestand nu naam en wachtwoord opgeef en de knop OK druk komt direct de fout melding "Fout 424 Tijdens Uitvoering Object vereist" bij fout opsporing komt in gele balk "txtWachtwoord.SetFocus".
Ik heb gekeken of ik het kan achterhalen wat dat betekend maar ik kom er niet uit.
Door de foutmelding kom ik nu niet verder om te kijken of het werkt.
Suggestie!!!!
 
Heb je de TextBox namen ook aangepast?
 
Hoi Emields,
Zoals als bij Edmoor vermeldt heb ik alles overgezet naar mijn bestand.
Ook als ik naam en wachtwoord bij jou versie in vul krijg ik een fout melding.
"fout 9 tijdens uitvoering Het subscript valt buiten het bereik"
In Userform wordt in het geel aangegeven "If .Cells(rij, 18) = "Ja" And Sheets(TextBox1.Value).Visible = True Then" op de achtergrond worden wel de tabbladen geopend maar de fout melding komt als eerste naar voor en als je op knop beëindigen druk zie je dat de tabbladen wel geopend zijn. naar diverse pogingen ben ik er wel achter dat dit te maken heeft met de namen die voor komen in de tabblad namen. Als de namen in de tabbladen voorkomen dan komt er geen fout melding anders dus wel. Tevens heb ik in tabblad mensen achter cel wachtwoorden 20 cellen waar ik tabbladen namen in kan vullen maar niet alle werken.
Als ik in alle Ja vermeld komen niet alle tabbladen te voorschijn.
Suggestie !!!
 
Waarschijnlijk heb je niet gezien dat ik een extra blad "admin" aangemaakt heb, dat niet noodzakelijk moet geopend worden.
 
Hoi Edmoor,
ik heb de Textbox namen nu aangepast was mij nog niet opgevallen dat die ook aangepast waren.
Het lijkt inderdaad te werken ik ga het testen. Bedankt.
 
heb het vanavond eens rustig bekeken en een paar veranderingen aangebracht zodat je zoveel bladen kan bijmaken als je wil.
 

Bijlagen

  • Paswoord ingeven en iedere gbruiker heeft zijn tabblad aangepast.xlsm
    56,8 KB · Weergaven: 4
Hoi Emields,

bedankt dat je nog even hebt willen kijken.
Ik ga ook deze verwerken in mijn bestanden.
Met alles wat ik van jullie heb mogen ontvangen ga ik het wel redden.
Emields en ook Edmoor bedankt voor jullie tijd en suggesties.
Dan sluit ik dit vraagstuk.
 
Waarom heb je de suggestie in #29 genegeerd ???
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan