• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VBA rijen weergeven/verbergen per team

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
25
Goedenavond,

Voor mijn werk ben ik momenteel bezig met het maken van een jaarrooster over 2019. Onze afdeling bestaat uit meerdere kleinere teams. Ik heb alles over 2019 op 1 tabblad gezet en voor het overzicht wil ik een weergave mogelijk maken dat je alleen een bepaald team krijg te zien. Opzich is dat middels macro's gelukt maar als ik het toepas op het originele bestand opent die erg traag. Mijn kennis VBA is erg basic en ik hoop eigenlijk of er een manier is waarmee ik het "soepel" kan toepassen. Ik heb op het forum gekeken maar kon zo snel niet datgene wat ik nodig heb.

Bijgaand heb ik een voorbeeld bestand bijgevoegd.

Alvast bedankt voor jullie moeite en zie reacties graag tegemoet.

Mvg,
Xavery29
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand 2019.xlsm
    157,9 KB · Weergaven: 43
Je kan het zo doen.

In een standaard module.
Code:
Sub Team(nr)
 Application.Goto Cells(Application.Match(nr, Sheets(1).Columns(5), 0), 2), True
End Sub

In de bladmodule.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Team 1
End Sub


Private Sub CommandButton2_Click()
 Team 2
End Sub


Private Sub CommandButton3_Click()
 Team 3
End Sub


Private Sub CommandButton4_Click()
 Team 4
End Sub
 
Beste HSV,

Bedankt voor je reactie.

Ik probeer je bericht te begrijpen zodat ik het kan toepassen. Ik zie dat je de termen "standaard module" en "bladmodule" gebruikt. Wellicht niet de slimste vraag maar wat bedoel je daar precies mee? Net nog even snel gegoogled maar daar kom ik het zo snel niet tegen.

Wellicht kan je jouw idee toepassen in het meegestuurde bestand zodat ik het kan zien. Dan heb ik hoop ik een beter beeld wat je precies bedoelt.

Alvast bedankt voor reacties
mvg
xavery29
 
Laatst bewerkt:
Een standaard module voeg je in bij...
Menu invoegen > Module.
 
Een standaard module voeg je in bij...
Menu invoegen > Module.

ok dit heb ik gevonden

maar sorry voor mijn onwetendheid ik kom niet uit de eerder opgegeven formule. Is het mogelijk om in het meegestuurde bestand dit te verwerken want ik zie het helaas niet hoe ik dit zelf moet toepassen.

nogmaals bedankt
 
Bij deze.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand 2019.xlsb
    112,9 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan