• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verwijzing naar lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
177
Beste helper,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een dood normale celverwijzing gemaakt naar een ander bestand en dit vervolgens naar beneden getrokken.
Nu geeft excel de ene keer een nul weer, en de andere keer niet.

Ik heb al het een en ander proberen uit te zoeken en toen ben ik tot het volgende gekomen:
Ik heb twee verwijzingen genomen waarbij de ene cel nul weer geeft en de andere niks.
Toen dacht ik dat het misschien aan de celeigenschap lag.
Dus als ik de cel vanuit het bronbestand die een lege cel weergeeft naar beneden trek naar de cel die wel een nul weer geeft. Dan komt er in de verwijzing van de cel die eerst nul weer gaf nu niks te staan.

Ligt dit aan de celeigenschappen???

Gr, Ralf
 
Middels onderstaande instelling (Een nul weergeven......) om 0 waarden wel of niet weer te geven kun je voorkomen dat er een 0 in een lege cel komt te staan.
0waarden.png

Zelf gebruik ik vaak de ALS functie als ik wil voorkomen dat er een 0 in een cel komt te staan.
Code:
=ALS(A11="";"";[COLOR="#FF0000"]Jouw formule[/COLOR])
Waarin A11 de bron cel is

Groeten Marcel
 
Bestaat er ook een formule die cellen met een nulwaarde overslaat bij een verwijzing.
Zodat wanneer ik de cel doortrek en hij komt een nulwaarde tegen, dat excel dan deze cel overslaat en verder gaat.
 
Als je bedoelt dat bij het doortrekken van een cel met een formule de nul-cellen worden overgeslagen dan kan dat volgens mij niet hoor.
Maar misschien bedoel jij het anders ?

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan