• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel waarschuwing uitschakelen (herhaalde vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Berichten
173
Excel waarschuwing uitschakelen
Een dag of 10 geleden deze vraag ook al eens gesteld maar helaas geen werkende oplossing.
Op de site van Microsoft staat een oplossing met het aanpassen van een registersleutel.
Het volgen naar die sleutel lukt aardig maar op het laatst ontbreekt een gedeelte dat in het voorbeeld staat.
Ik heb niet kunnen vinden CommonHKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\14.0\Common.
Kom niet verder dan HKEY_CURRENT_USER\oftware\Microsoft\Office\14.0, daarna zou de vorige aanvulling nog moeten komen.
Ook de tweede suggestie (Methode1) werkt niet.
Als het bestandstype (bijv.WMV) wordt geselecteerd dan verdwijnt de optie Geavanceerd.
Hieronder dan even de herhaling van mijn vraag:

Op een werkblad staan hyperlinks (de namen van filmpjes) naar filmpjes op mijn D schijf.
Tot voor kort was klikken op de hyperlink voldoende om het filmpje af te spelen.
Nu krijg ik echter een waarschuwingsschermpje (zie bijlage)
Prachtig dat Excel hiervoor waarschuwt maar het zijn zelfgemaakte filmpjes en dus te vertrouwen.
Op welke manier kan ik deze waarschuwing uitschakelen?

Bij voorbaat mijn dank voor hulp.
Belinda
PS. Via het vertrouwenscentrum instellen dat de map vertrouwd is werkt helaas niet.
 

Bijlagen

  • waarschuwing.jpg
    waarschuwing.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 47
Waarschijnlijk ben je hier al geweest, maar heb je die fix ook toegepast.

Ik denk dat er een macro in de weg zit bij die linkjes die je in het excel sheet hebt zitten.

Knap vervelend dus. Klikje en proberen. Geen garantie he.
 
Hallo manamana,
Bedankt voor uw reactie, de link die u aangeeft is precies de bladzijde waar ik zelf ook al gekeken had.
Vreemd dat Microsoft dit probleempje ook kent en er een "oplossing" voor geven met een sleutel die slechts gedeeltelijk is terug te vinden.
Heb nu om toch maar iets te proberen een sleutel aangemaakt na 14.0 en dan volgens de handleiding.
Maar helaas ook dit werkt niet, ik blijf met dit vervelende waarschuwingsschermpje zitten.
Kan het misschien gekomen zijn door de automatische updates die ik krijg?
Is het zinvol om een systeemherstel uit te voeren van pakweg 14 dagen geleden?
Graag advies in deze.
Prettige avond verder.
Belinda
 
Hallo Belinda S, ja graag gedaan. Systeemherstel is wel te overwegen. Alleen de updates en de downloads die je daarna hebt gedaan zal je opnieuw moeten uitvoeren.

De updates die blijven wel komen. Ik zou het wel durven 14 dagen terug gaan. Maar of dat het probleem oplost is nog maar de vraag dan. Hoop.... :rolleyes:

Maar ja als het maar om een of enkele filmpjes gaat dan zou ik dat niet doen.

Kun je die filmpjes niet afspelen met een andere player. VLC media player speelt bijna alles af.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan