Beste Forumleden!
Ik heb al een dag zitten zoeken, maar ik kan telkens net niet de goede code vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik heb in SQL een database gemaakt. Deze is nog niet volledig gevuld, maar om de functionaliteit binnen het bedrijf te kunnen aantonen is het belangrijk dat we straks makkelijk grafieken kunnen genereren.
Er is in eerste instantie gekozen om dit in Excel te doen. Stap één is het inladen van de data in één werkboek.
Ik ben hiermee aan de slag gegaan, vanuit de database worden verschillende .csv werkboeken gegenereerd met ieder (op dit moment nog) één tabblad. Ik zou deze gegevens graag samenvoegen in één werkboek. Elke keer als er nieuwe data toegevoegd wordt aan de database, worden de .csv files ge-update, deze hebben altijd dezelfde naam.
Ik heb wel ervaring in het programmeren in andere programma's, maar macro's in excel heb ik me, tot een week terug, nooit in verdiept.
Ik heb wat codes kunnen vinden waarmee ik een start heb kunnen maken;
Hierbij moet elke file elke keer afzonderlijk opgezocht worden in de directory. Ik zou graag elke keer dezelfde files op dezelfde werkbladen inladen. Dus werkboek1 op blad 1, werkboek2 op blad 2 enz. Dit lijkt me een simpele aanpassing, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zou iemand mij kunnen helpen? Mogelijk ook met de werkboeknamen als naam van het bijbehorende tabblad.
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes
Ik heb al een dag zitten zoeken, maar ik kan telkens net niet de goede code vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
Ik heb in SQL een database gemaakt. Deze is nog niet volledig gevuld, maar om de functionaliteit binnen het bedrijf te kunnen aantonen is het belangrijk dat we straks makkelijk grafieken kunnen genereren.
Er is in eerste instantie gekozen om dit in Excel te doen. Stap één is het inladen van de data in één werkboek.
Ik ben hiermee aan de slag gegaan, vanuit de database worden verschillende .csv werkboeken gegenereerd met ieder (op dit moment nog) één tabblad. Ik zou deze gegevens graag samenvoegen in één werkboek. Elke keer als er nieuwe data toegevoegd wordt aan de database, worden de .csv files ge-update, deze hebben altijd dezelfde naam.
Ik heb wel ervaring in het programmeren in andere programma's, maar macro's in excel heb ik me, tot een week terug, nooit in verdiept.
Ik heb wat codes kunnen vinden waarmee ik een start heb kunnen maken;
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim OpenFileName1 As String
Dim wb1 As Workbook
'Select and Open workbook
OpenFileName1 = Application.GetOpenFilename("clients saved spreadsheet,*.csv")
If OpenFileName1 = "False" Then Exit Sub
Set wb1 = Workbooks.Open(OpenFileName1)
'Get data EXAMPLE
ThisWorkbook.Sheets(2).Range("A1:Z100").Value = wb1.Sheets(1).Range("A1:Z100").Value
wb1.Close
'Select and Open workbook
OpenFileName2 = Application.GetOpenFilename("clients saved spreadsheet,*.csv")
If OpenFileName2 = "False" Then Exit Sub
Set wb2 = Workbooks.Open(OpenFileName2)
'Get data EXAMPLE
ThisWorkbook.Sheets(3).Range("A1:Z100").Value = wb2.Sheets(1).Range("A1:Z100").Value
wb2.Close
MsgBox ("Done")
End Sub
Hierbij moet elke file elke keer afzonderlijk opgezocht worden in de directory. Ik zou graag elke keer dezelfde files op dezelfde werkbladen inladen. Dus werkboek1 op blad 1, werkboek2 op blad 2 enz. Dit lijkt me een simpele aanpassing, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Zou iemand mij kunnen helpen? Mogelijk ook met de werkboeknamen als naam van het bijbehorende tabblad.
Heel erg bedankt alvast!
Groetjes