• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Std

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2015
Berichten
102
Beste,

zie bijlage, ik krijg het niet voor elkaar om formule uit te breiden om het gemiddelde te berekenen per klant & vraag & verkoper samen.

Wie wil en kan mij hiermee helpen?Bekijk bijlage Excel 2.xls

Mocht mijn vraag niet duidelijk zijn verneem ik dat graag
 
Denk je dat het nu beter loopt omdat je de vraag een andere naam geeft?
 
Je brongegevens zijn, hoewel ordelijk, gerangschikt op een manier waardoor er bijna niks meer mee aan te vangen is. Dat verklaart vermoedelijk dat er weinig respons komt.
Rangschik gegevens in een een-dimensionale tabelvorm: één kopregel met veldnamen en daaronder gegevens. Dan zijn de gegevens 1000x eenvoudiger te analyseren.
Kijk ook eens hier: http://www.jkp-ads.com/Articles/Excel2007TablesNL.asp
 
Als je hulp wil bekomen moet je je toch aan een paar regels houden.
 
Je brongegevens zijn, hoewel ordelijk, gerangschikt op een manier waardoor er bijna niks meer mee aan te vangen is. Dat verklaart vermoedelijk dat er weinig respons komt.
Rangschik gegevens in een een-dimensionale tabelvorm: één kopregel met veldnamen en daaronder gegevens. Dan zijn de gegevens 1000x eenvoudiger te analyseren.
Kijk ook eens hier: http://www.jkp-ads.com/Articles/Excel2007TablesNL.asp

Beste Timshel, ja daar ben ik het ook wel mee eens, ik zoek tegelijk ook naar een veel eenvoudiger manier. Punt is dat ik niet de gene ben die het zo opgesteld heeft....
 
Met deze macro kun je de brongegevens omzetten naar een hanteerbare rangschikking.
Hier kun je eenvoudig een draaitabel op baseren. Bovendien kun je aan je collega laten zien hoe je gegevens aangeleverd wenst te krijgen.
Uitvoer op Blad2.
Code:
Sub tsh()
    Dim Br
    Dim Klant(7)
    Dim Verkoper As String
    Dim i As Long, j As Long
    Dim Sh
    
    Br = Sheets("Blad1").UsedRange.Resize(, 10).Offset(1)
    With CreateObject("System.Collections.Arraylist")
        .Add Array("Verkoper", "Klant", "Vraag", "Uitkomst")
        For i = 1 To UBound(Br)
            If Br(i, 3) <> "" And Application.IsText(Br(i, 3)) Then
                For j = 0 To 7
                    Klant(j) = Br(i, j + 3)
                Next
            End If
            If Br(i, 1) <> "" Then Verkoper = Br(i, 1)
            If Br(i, 2) <> "" And Br(i, 2) <> "Leverancier" Then
                For j = 0 To 7
                    .Add Array(Verkoper, Klant(j), Br(i, 2), Br(i, j + 3))
                Next
            End If
        Next
        Set Sh = Sheets("Blad2")
        Sh.Cells.Clear
        Sh.Cells(1, 1).Resize(.Count, 4) = Application.Index(.ToArray, 0)
        Sh.ListObjects.Add(xlSrcRange, Sh.Cells(1).CurrentRegion, , xlYes).Name = "Rabarber"
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Mooie macro Timshel. Het enige dat nog mist is het verwijderen van de nullen omdat bij het maken van een draaitabel mi de gemiddelden niet kloppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan