• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excelblad versturen in PDF via email, maar keuzerondjes kunnen blijven gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HORADADA

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Berichten
37
Hallo,
Weet iemand raad?
Ik heb een rekenblad gemaakt, en wil dat via email versturen.
Het rekenblad (de berekeningen) mogen niet door de bestemmeling kunnen gewijzigd worden, zodat ik ofwel opteer voor te versturen in PDF of in de body van de email. (voor zover mogelijk)
Doch ter evaluatie van deze berekeningen, wil ik aan de bestemmeling een paar eenvoudige vragen stellen, als zijnde bv. akkoord met de berekeningen ja/neen enz.
En ik wil dat doen door middel van keuzerondjes.
En omdat ik zeker wil zijn dat het de bestemmeling is die antwoord, wil ik ook een vak toevoegen, waar de bestemmeling een code kan ingegeven, zodat de bestemmeling te kennen geeft dat het Hemzelf is die de keuze gemaakt heeft, en dan deze email met de inhoud terug te sturen naar mij.

Het excel blad exporteren naar PDF, of naar ander formaat is geen probleem, maar in geen enkele optie kan ik de mogelijkheid geven om de keuzerondjes aan te vinken, omdat de bestemmeling, nadat Hij/Zij hun keuze bepaald hebben, terug te sturen via email.

Weet er iemand een oplossing, eventueel met een hulpprogramma, om dat te kunnen doen?

Bedankt bij voorbaat voor elke tip!
 
nee, dan moet je een soort app maken met het werkblad er in.
 
Bedankt Tim,
kent er iemand een applicatie, waarbij dat mogelijk zou zijn?
 
Nope, bestaat volgens mij niet dan moet je adobe geinstalleerd hebben, en dan vraag ik het met nog af...
Waarom in PDF formaat? laat het lekker in Excel staan...
 
Hoi ClickandKnow,
Ik ben ondertussen ook al tot die wijsheid gekomen.
Dat gedeelte met die keuzerondjes ben ik nu aan het uitproberen in livecycle van adobe.
Maar blijkt een moeilijke opgave.
In ieder geval bedankt voor de tip!
thx
 
Hoi Horadada,

Vergeet niet om je vraag op opgelost te zetten, indien je geen verdere vragen hebt.

gr.

Clickandknow
 
Hoi ClickandKnow,
Ik ben ondertussen ook al tot die wijsheid gekomen.
Dat gedeelte met die keuzerondjes ben ik nu aan het uitproberen in livecycle van adobe.
Maar blijkt een moeilijke opgave.
In ieder geval bedankt voor de tip!
thx

Je kunt (zoals aangegeven) het bestand in Excel laten en het bestand via Outlook (of een ander programma) terugsturen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedankt Roncancio,
Ik heb ondertussen precies gedaan wat je voorstelt.
Heb behoorlijk wat problemen gekend, voor dat het werkte naar behoren, maar nu werkt het perfect.
btw, ik heb de code op het forum gepost.
de structuur zal wel perfect zijn, maar het werkt perfect, en dat is het belangrijkste!
in ieder geval hartelijk dank voor de routine die je mij stuurde.
ik ben echt onder de indruk, en het is voor mij een heel grote hulp.
nogmaals dank!
groeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan