• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excelsheet kopieeren met behoud van originele afmeting

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Hallo, ik heb een sheet, welke een onderdeel is van meerdere sheets in een document. Hierin wordt de hele week gewerkt. Aan het einde van de week heb ik nog maar een tabblad van deze sheet nodig als backup. Als ik die kopieer naar een nieuw document verandert de opmaak. Hoe zou dit anders kunnen. Liefst met een macro?
Beide doc's zijn bijgesloten.

Groet BasBekijk bijlage kopie.xlsBekijk bijlage orgineel.xls
 
Met onderstaande macro wordt het 1e werkblad van in een nieuw bestand geplaatst.
Code:
Sub WerkbladKopieren()
ThisWorkbook.Worksheets(1).Copy
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio, bedankt voor je antwoord. Ik heb nu een nieuw document met een tabblad dat heet " uren p dg" . Nu zouden eigelijk alle daarop volgende weken in datzelfde nieuwe document moeten komen in tabbladen die het weeknummer zouden moeten krijgen van de week die in D2 van het origineel staat. En ik ga dat document opslaan met als naam " afdeling 1". Kan dat?
groet Bas
 
Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk ook gewoon kopieren en plakken, met Plakken Speciaal.

Selecteer hetgeen je wilt kopieren.
Ga naar het nieuwe tabblad. Klik rechtsboven een vakje aan. Vervolgens Klik je op je rechtermuisknop, en druk je op "Plakken Speciaal". Dan krijg je een menu'tje, en dan druk je op "opmaak". Dan staan de cellen zoals je dat wilt.
Vervolgens druk je terwijl je nog in dezelfde cel staat, en verder niks gedaan hebt, op CTRL+V.

Alles staat er dan correct.

Je kunt ook het complete tabblad kopiëren. Rechtermuisknop op het tabje, dan staat daar "Blad verplaatsen of Kopiëren", daar druk je op. Dan krijg je een menu'tje, en selecteer je het vakje "Kopie maken". Dan selecteer je wat je wilt, een nieuw bestand, of voor een bestaand tabblad.

Succes.

Je kunt het document natuurlijk altijd een naam naar wens geven :)
 
Bedankt voor de hulp. Je hebt me op een idee gebracht.

Gr Bas:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan