• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel bestand openen in de verkenner lukt niet alleen door eerst Exel te openen wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PPMM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
3
Exel bestand openen in de verkenner lukt niet alleen door eerst Exel te openen wel. Is erg lastig.
 
Met welke Windowsversie werk je? In geval van Windows 10 zijn dit de stappen:

Ga middels de Windowsknop naar Instellingen, Systeem, Standaard-Apps, Standaard-Apps per bestandstype kiezen en check eens welk programma aan de diverse Excelbestanden zijn gekoppeld. (zie afb. m.b.t. hoe het eruit zou moeten zien)

Excel bestanden.jpg

Heb je een oudere Windws versie, dan blijft het principe gelijk : zorg dat in standaard Apps (programma's Excel gekoppeld staat)
Dat doe je eveneens (o.a.) middels het configuratiescherm, maar de exacte volgorde van muisklikken kan ik je uit het hoofd voor oudere Windowsversies niet geven. Dat gaat je nu prima lukken.
 
Laatst bewerkt:
Verkenner / Extra / Mapopties / Bestandstypen
 
Ga in het configuratiescherm naar het verwijderen van programma's.
Klik dan met rechts op Microsoft Office en kies voor wijzigen en dan herstellen.
 
Beste gast0225,
Dat had ik zelf ook al gedaan, maar dan ia er alleen maar mogelijk om "xlicons" te gebruiken. Vroeger vóór de herinstallatie van Windows 10 kan dat naar "Exel" en nu niet meer.c In de periode tussen installatie en herinstallatie had ik dat probleem niet. Na de installatie van Windows 10 (in 2016) had ik diverse andere problemen die nu opgelost zijn maar krijg er dit voor in de plaats. Ik snak nog geregeld naar Windows 7, toen nooit problemen gehad.

Groet, Peter
 
Beste gast0225,

Inmiddels is het wel gelukt.
Bedankt,
Peter
 
Beste Peter (PPMM),

Kun je vertellen hoe je dit opgelost hebt, want ik heb precies hetzelfde probleem, bij de oplossing die gast0225 geeft kan ik alleen voor PDF creator kiezen of een app downloaden, maar daar staat de gewone Excel 2016 niet tussen.
Ik ben erg benieuwd.

Groeten Ilse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan