Explorer bestanden filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deswa

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2015
Berichten
10
Op mijn Vista pc staan veel bestanden. Sommigen zijn nog niet geopend. Ik zoek een manier om deze bestanden te onderscheiden van deze die ik wel al opende. Is hier een prog of trick voor ? :confused:
 
Wat versta je onder 'openen'? Als je in Word bijvoorbeeld een bestand opent, maar daar niks aan wijzigt, zie je aan het bestand helemaal niks. Dat krijgt pas een mutatiedatum als je iets wijzigt en opslaat. Hooguit kun je in de Recent map zien dat je het document hebt geopend. Maar als die map wordt leeggemaakt, ben je ook die indicatie kwijt.
 
Het zijn bijna allemaal videobestanden....
In mailprogramma's staan de nieuwe mails in vet tot ze geopend worden
Kan dit ook in explorer ?
 
Ik volg je redenering maar ben nieuwsgierig naar de herkomst van die (nieuwe) bestanden (soort -> extensie?) en nee, in de verkenner o.i.d. kun je niet een soortgelijke (vetgedrukte) optie zien zoals die in een mailprogramma te zien is.

Brainuse + handmatig is wellicht de meest pragmatische optie :

onthoud tot op welke datum je "bij" bent en "tig" dagen / weken later open je in de verkenner de map of mappen en klikt op "gewijzigd op" (2x) de data van de bestanden worden chronologisch van nu tot lang geleden getoond.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan