• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Externa database linken aan excel (odbc koppeling)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanski

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
30
Hey,

Na overleg is er besloten dat we een externe database zouden linken aan mijn Excel document. Dit zodat we door middel van het dossiernummer in te geven automatisch de andere gegevens ingevuld worden.

Ik heb nu al opzoek werk gedaan, en zou via firebird werken om zo een koppeling te maken met Excel. Nu heb ik enkele vragen, hoe schrijf ik in vba dat het deze koppeling moet maken.

Hetgeen ik wil is als ik excel open het zelf die gegevens gaat ophalen en na gebruik terug verwijderd omdat anders mijn bestand te groot zou zijn, verder heb ik niet alle gegevens nodig maar enkel een deel van de informatie.

Er zit ook een wachtwoord op de databank waar ik mijn gegevens uithaal, dit wachtwoord met gebruikersnaam zou dus standaard in mijn vba code ingeschreven moeten staan, wat niet zo veilig is denk ik, hoe kan ik dit verbergen zonder de gebruiker altijd opnieuw dat wachtwoord moet ingeven enz.

heb bestandje toegevoegd, bedoeling is dat bovenste kader automatisch ingevuld wordt na invullen dossiernummer.
Bekijk bijlage Testbestand titelkader met externe database.rar

Het is allemaal vrij vaag en heb nog niks,
maar zit vrij vast, ook omdat ik niet in die database nu kan om te zoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan