Externe Harddisk heeft partitie verloren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjk65

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
21
Mijn externe usb3 harde schijf heeft zijn partitie verloren. Het gaat hierbij om een losse casing met een WD purple. Dit was mijn backupschijf.
De vraag waar ik nu mee zit, hoe kan dit, is de HD een probleem, of de casing of de usbkabel.
 
Hallo

Toestand v/d harddisk controleren ...

Kan met b.v.b. cristaldiskinfo.


Je zou dan eventueel ook eens een hoeveelheid data kunnen wegschrijven en de integriteit ervan kunnen controleren.

Kan met b.v.b. h2testw

Is Duitstalig bij opstarten , maar de taal kan verandert worden naar Engels.


Peter
 
Dank voor de reactie. ken je geen tools die fatsoenlijk een verwijderde partitie kunnen herstellen?
 
Je kan de helpers ook van informatie voorzien.
Nu staat er zo ongeveer het doet het niet meer waarom niet? Het kan alle drie wat je in de OP vraagt.

Uitsluiten in de juiste volgorde kan je helpen.
Pak een nieuwe USB kabel en gebruik deze.
Pak een andere casing en gebruik deze.
Sluit de schijf rechtsreeks aan het niet genoemde apparaat aan en test het dan.
 
Zoals reeds vermeld staat in de 1e zin van mijn vraag, mijn externe HD heeft zijn partitie verloren. Dat lijkt mij toch wel correcte informatie. Mijn vraag dan, is er softwar die een verdwenen partitie kan herstellen. Ik heb in de tussentijd al meerdere getest, maar deze zijn niet in staat om te herstellen, alleen om opnieuw aan te maken.

Ik ben nu trouwens met EaSeus bezig, die herkent de bestanden en folders wel, amar of ik ze terug ka n halen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Dus deze harddisk is stabiel (test met cristaldiskinfo) ????
Nooit rechtstreeks data terughalen op een "probleem harddisk" .
Doe dit op een andere ....
Mocht je dit desondanks toch willen doen .... wil je de toestand weten van het een en ander . (dit was ook de originele vraag)

Daarom de reeds eerder gegeven tips ---> test die h.d.d. , en test ook eens hoe / wat gebeurt er bij data transfer. (mits je blijkbaar ook die enclosure / kabel niet vertrouwd)
"Dit was mijn backupschijf." ---> gelukkiglijk heb je dan nog de originele data ... toch ???

Let wel .... voor mij hoef je dit allemaal niet te doen ... het is tenslotte uw feestje
Deze tips kunnen gelukkiglijk ook nog gelden voor mensen die later dit topic lezen.

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals reeds vermeld staat in de 1e zin van mijn vraag, mijn externe HD heeft zijn partitie verloren. Dat lijkt mij toch wel correcte informatie.

Nee is nietszeggend Zie ook de reactie van de vorige schrijver.

Nb. het quoten van een compleet bericht en zeker als het een directe reactie is, is totaal overbodig en eigenlijk ongewenst.
 
Uiteraard is het mogelijk om een partitie te verliezen. Hoe wil je het anders noemen wanneer je de HD opstart en de hele volume is verdwenen en Windows herkent hem als een nieuwe schijf. Een bug?
En mijn 1e reactie nietszeggend noemen, slaat ook als een tang op een varken. Wat voor de 1 duidelijke info is, is voor de ander geen duidelijke info. Dat is nu eenmaal inherent aan schriftelijk communiceren.

Ondertussen is Easus al 10 uur bezig met de "quick scan".

@VDK_P Crystal Disk geeft geen problemen(de schijf is de backup schijf, wordt behalve voor Backup amper gebruikt, dus ben niet verbaasd gezien het weinige aantal uren dat hij gebruikt is). H2testw kan ik niet gebruiken omdat ik dan de HD moet formatteren om die testen uit te voeren.
 
Het antwoord op je probleem staat in post #7....
Waarom doe je daar niets mee..?
Kwestie van partitie-tabel herstellen of een nieuwe maken.
Zonder dat zal Windows de schijf dus als een "nieuwe" zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan