EXterne schijven zichtbaar

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een paar externe schijven aan mijn PC hangen.
Is het mogelijk dat ik de verkenner alleen de externe schijven zie?
Het is met al die letters een beetje een rommeltje.
 
Rommeltje? Maak dat eens duidelijk met een screenshot? Welke Windows versie? Staan ze dubbel links? Onder Deze computer kun je op verschillende manieren sorteren.
 
Ik werk met Windows 10 en ze staan links zie bijlage
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    19,9 KB · Weergaven: 11
Dus effectief zou alleen "C" uit die lijst verdwijnen? Zie mijn eerdere post om die onzichtbaar te maken
 
Neen, zolang ik bezig ben met de externe schijven, zou ik alleen die schijven willen zien.
Helaas, is mijn Engels niet zo goed en kan ik de post niet goed lezen.
 
Begrijp ik het dan goed dat alle schijven altijd aangesloten zijn?
 
Ja, als de externe schijven zijn aangesloten dan zie ik de bijbehorende letters. Nu wil ik als dat kan, alleen die letters van de externe schijven zien. Ik wil dan bestanden van de ene naar de andere externe schijf kopieren.
 
Ja, dan is jouw werkwijze anders dan de mijne. Ik sluit alleen aan waar ik op dat moment mee aan de slag wil. Maar goed, ik zou er geen last van hebben als die schijven allemaal keurig op een rijtje staan. Dubbele weergave is wel lastig. Kopiëren lijkt mij geen probleem maar juist gemakkelijker want je kunt in nieuw venster openen, dan slepen en keuze maken > kopiëren of verplaatsen. Kopiëren naar kan ook nog dat is de map SendTo en daar plaats je dan de snelkoppelingen van de schijven.

C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
Username is jouw accountnaam.

Gooi in die map een snelkoppeling van de schijven. Dan in willekeurige map RMK = rechtermuisknop > kies Kopiëren naar en daar staan de schijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan