Facebook pagina voor een groep of vereniging

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik heb een persoonlijke account en pagina maar ik wil een pagina voor een groep of vereniging. Ik wil dat vrieden mijn naar die pagina kunnen zoeken en op die pagina iets kunnen delen.
Enig idee hoe dat kan of kan je mij verwijzen naar een web-pagina?
 
De vraag is: Wil je een pagina of een groep? Daar zitten wat verschillen tussen.

Ik beschrijf even de mogelijkheden:

Profiel: Deze heb je standaard na aanmelding op Facebook. Dit is een profiel die aan een persoonlijke identiteit gekoppeld is, wat jij dus bent. Jij maak vrienden, en dat kan wederzijds. Deze zijn enkel bedoeld voor een persoon of dier. (ja, er zijn mensen die een profiel voor hun kat aanmaken).
Pagina: Een pagina is een openbaar profiel voor organisaties, denk aan websites, verengingen en bedrijven, en dus ook HelpMij.nl. Ze zijn bedoeld om de organisatie naar mensen te laten communiceren. Mensen kunnen er niet bevriend mee worden, maar wel 'liken' zodat ze je kunnen volgen. Ook kunnen ze standaard op jouw gemaakte berichten reageren.
Groep: Een groep kan je zien als een community. Een groep mensen die verbonden zijn door gedeelde belangen, doelen, waarden, of locatie en waar iedereen standaard discussies kan starten en eraan kan deelnemen, een digitaal clubhuis. Deze kan je openbaar instellen, of besloten houden met enkel een bepaalde groep mensen en zo kan je als beheerder nog diverse regels opleggen om de boel in het gareel te houden.
 
Het is voor een groep waarin de leden berichten delen/posten. Ik vond tot hiertoe geen uitleg/stappenplan daarover.
 
Dan is een groep geschikt hiervoor. Op je computer kan dat eenvoudig via het menu bovenaan.
Apart dat je niks vind, want ik heb het al in 10 seconden gevonden, en anders zelfs nog via Google (al hoewel die stappenplan weer outdated is).
 
Top! Hopelijk lukt het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan